نمایندگی سامسونگ

سامسونگ ایران

تعمیر ال سی دی موبایل سامسونگ

 

تعمیر ال سی دی موبایل سامسونگ

 

اگر ال سی دی موبایل شما شکسته نگران نباشید. حتما قبل از اقدام به تعویض و تعمیر تاچ و ال سی دی موبایل سامسونگ خود این مقاله را مطالعه کنید و به نکاتی که در این مقاله شرح داده شده توجه کنید. با 24 سامسونگ همراه باشید.
اگر ال سی دی موبایل شما بنا به هر دلیلی شکست نگران هزینه آن نباشید. همیشه شکستن ال سی دی موبایل سامسونگ شما نمی‌تواند پر هزینه باشد و در برخی موارد ممکن است تعمیر گوشی هایی که ال سی دی آن ها شکسته با صرف هزینه کمتر و باور نکردنی قابل انجام باشد. اگر بعد از اینکه ال سی دی شما خراب شد، مشاهده کردید که نمایشگر گوشی محتوای مورد نیاز را ارائه میکند و تاچ گوشی همچنان در حال کار کردن است، احتمال خیلی زیاد نیازی به تعویض ال سی دی نیست و مشکل فقط با صرف مبلغ ناچیزی بر طرف میگردد.
اما چگونه تعمیر تاچ و ال سی دی موبایل سامسونگ با صرف هزینه ناچیز امکانپذیر خواهد بود؟ برای درک بهتر این مسئله باید کمی وارد جزئیات شویم و توضیحاتی را خدمتتان شرح دهیم.

 

 

صفحه نمایش گوشی شامل چه اجزایی است؟

برای اینکه بتوانید مسئله را بهتر درک کنید باید بدانید که گوشی موبایل شما شامل چه اجزایی است. شاید برای شما جالب باشد اینکه بدانید صفحه نمایش گوشی شما عموما شامل 4 بخش میباشد.
بخش اول: گلس، که روی نمایشگر نصب می‌شود. باید بدانیدکه این گلس با گلس محافظی که شما برای جلوگیری از خط و خش روی ال سی دی موبایلتان نصب میکنید تفاوت دارد. این گلس یک شیشه مقاوم که عموما از جنس گوریلاگلس می باشد، روی ال سی دی نصب میگردد و از تماس مستقیم دست با تاچ و ال سی دی جلوگیری میکند. در بیشتر مواقعی که صفحه نمایش گوشی دچار شکستگی شده اما تاچ و ال سی دی به درستی کار میکنند این گلس است که آسیب دیده است.
بخش دوم: فریم ال سی دی، که نقش قاب را ایفا میکند، که این کار منجر به یکپارچه نگه داشتن اجزای گوشی میشود.
بخش سوم: تاچ گوشی: تاچ گوشی وظیفه دریافت اطلاعات از لمس کاربر را بر عهده دارد. اگر زمانی که گوشی شما ضربه دید و صفحه نمایش محتوا را به شما نشان میداد ولی در برابر لمس شما هیچ واکنشی نداشت احتمالا تالچ موبایلتان آسیب دیده است.
بخش آخر: ال سی دی، که زیر تاچ نصب شده که وظیفه ی آن نشان دادن محتوا است. بعد از ضربه به گوشی اگر صفحه موبایل کاملا سیاه شد و روشن نشد، احتمال فراوان صفحه نمایش شما سوخته است. که این حالت بدترین شرایط برای تعویض ال سی دی شکسته گوشی شما می باشد.

 

تعمیر ال سی دی گوشی سامسونگ

در تعویض ال سی دی نکته ای که بسیار حائز اهمیت می باشد تعویض ال سی دی با یک قطعه ی اورجینال میباشد. در مرکز ما مهندسان ماهری در این زمینه مشغول به فعالیت میباشند، این مهندسان به شکل تخصصی تری برای تعمیر و یا تعویض ال سی دی شما اقدام میکنند. مشکلاتی که امکان دارد در ال سی دی اتفاق بیفتد عبارت است از: داغ شدن، کند شدن سرعت موبایل، کار نکردن تاچ پد، رفتن مایعات در ال سی دی و کم شدن نور صفحه و…

 

تعمیر تخصصی ال سی دی گوشی سامسونگ

ال سی دی گوشی قطعه ای حساس بوده و کوچترین سهل انگاری موجب ایجاد مشکلات جبران ناپذیر میگردد. در خیلی از موارد امکان تعمیر ال سی دی وجود ندارد و تعویض صفحه نمایش گوشی سامسونگ باید توسط متخصصین انجام گردد. بی دقتی در تعویض ال سی دی باعث ایجاد صدمه به قطعات دیگر گوشی خواهد شد. متخصصین مرکز ما درتعمیر و تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ معتقد هستند که تنها در دو حالت امکان تعمیر این قطعه وجود دارد.

1. شکستن گلس

در ابتدای مقاله راجع به گلس توضیحاتی را خدمتتان ارائه دادیم. در صورت شکستن گلس آسیبی به ال سی دی وارد نشده به همین علت فقط با تعویض گلس گوشی میتوان کارکرد ال سی دی را به حالت اولیه برگرداند.

2. آسیب به فریم اصلی

در صورت خرابی و آسیب رسیدن به فریم اصلی، آسیبی به گلس وارد نشده است. پس خیالتان راحت زیرا با تعویض آن میتوانید با کمترین مبلغ سلامت موبایل را بازگردانبد.

نکات مهم در تعمیر و تعویض ال سی دی موبایل سامسونگ

قبل از اینکه اقدام به تعویض ال سی دی گوشی نمایید حتما به این نکته توجه نمایید که، مشکل به وجود آمده سخت افزاری یا نرم افزاری است. اگر مشکل نرم افزاری بود متخصصین با تعمیرات میتوانند مشکل را حل کنند و نیاز به تعویض ال سی دی نمی باشد. ولی اگر مشکل سخت افزاری بود ال سی دی گوشی از بین رفته، در این صورت اقدام برای تعویض ال سی دی ضروری است.

تعمیر تخصصی تاچ موبایل سامسونگ

بیشتر مشکلات به وجود در تاچ گوشی سامسونگ ارتباطی با سخت افزار ندارد و عموما مشکل نرم افزاری میباشد.برای رفع مشکل وارد شده به تاچ گوشی متخصصین ما ابتدا با کمک تست سخت افزاری ،ساختمان فیزیکی موبایل را بررسی میکنند. بعد از انجام تست تعمیر تاچ موبایل سامسونگ آغاز میگردد. گاهی ممکن است تغییر شارژر گوشی باعث شود تاچ آن درست کار نکند، دلیل آن هم وارد شدن ولتاژ بالا به گوشی میباشد.

تعمیر تاچ موبایل سامسونگ

دلایل مختلفی از جمله نصب یک نرم افزار جدید، بالا بودن حجم برنامه و یا ویروسی شدن و.. میتوانند در فرآیند کار نکردن تاچ و قفل شدن گوشی دخالت داشته باشند. کارشناسان مجموعه رایان دلکوک پس از عیب یابی اصولی نسبت به تعمیر تاچ اقدام میکنند، در صورتی که تاچ قابلیت تعمیر نداشته باشد برای تعویض آن اقدام میکنند.

 

نکات کلیدی در تعمیر تاچ گوشی سامسونگ

  • بررسی میزان مصرف رم

با نصب برنامه های مختلف روی گوشی، مصرف رم بالا میرود، که از دلایل اصلی کند شدن تاچ گوشی اندروید است. بهتر است قبل از تعمیر تاچ موبایل ابتدا اپلیکیشن های پر مصرف خود را چک نمایید.

  • فعالسازی GPU 2D Rendering

اگر تاچ گوشی شما کند است و با تاخیر کار میکند، میتوانید از گزینه ی GPU rendering کمک بگیرید. برای فعالسازی این گزینه این مسیر را طی کنید، setting>developer options.
استفاده از GPU 2D Rendering باعث انتقال سریعتر فرمان میشود.این عمل سرعت دستوراتی که به موبایل سامسونگ منتقل میشود را به طور قابل توجهی افزایش میدهد و باعث روان شدن تاچ و لمس گوشی سامسونگ می شود.

  • غیرفعالسازی Ambient Display

غیر فعال کردن این قسمت سبب روان تر شدن گوشی میشود و کمک زیادی به کارایی بهتر گوشی سامسونگ میکند. برای غیر فعال کردن آن به settings و سپس Display رفته و با زدن گزینه ی Ambient Display این گزینه را غیر فعال کنید.

  • کالیبره کردن

لمس کردن و ضربه زدن به صفحه نمایش و اجرا کردن فرمان حرکتی را کالیبره کردن میگوییند. کالیبره کردن باعث افزایش سرعت تاچ گوشی سامسونگ میشود. برای این کار میتوانید از برنامه های کاربردی که وجود دارد و مناسب سیستم عامل اندروید است استفاده نمایید.

 

  • تست مولتی تاچ اندروید

موبایل هوشمند قابلیت این را دارند که همزمان حدودا 5 تا 10 نقطه لمس را پشتیبانی نمایند. با نرم افزار Multi Touch Tester میتوان به سلامت این نقاط پی برد.

 

چگونگی تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ

اگر صدمه ی جدی به ال سی دی وارد شده باشد، دیگر تعمیر آن امکان پذیر نیست و حتما باید ال سی دی تعویض گردد. برای اینکار حتما باید از قطعه ی اورجینال استفاده کرد. قبول داریم که این کار نسبتا هزینه ی بالایی دارد ولی استفاده نکردن از قطعه ی اورجینال میتواند صدمات شدیدی به موبایل وارد کند. اما نگران نباشید در نمایندگی تعمیرات سامسونگ، مجموعه ای از ال سی دی اورجینال وجود دارد که برای تعویض موبایل شما تعبیه شده است. ال سی دی گوشی هوشمند با توجه به کیفیت بالا و رزولوشن خوب که دارند در ۹۰ درصد مواقع گرانترین قطعه سخت افزاری محسوب میشوند. رایان دلکوک با حذف واسطه ها با کمترین مبلغ و با ضمانت، ال سی دی اورجینال خدمت شما ارائه میدهند. برای تعمیر تاچ و ال سی دی موبایل سامسونگ با ما تماس بگیرید.

استفاده از دستگاه لمینت

از دستگاه لمینت برای تعمیر و تعویض ال سی دی استفاده میشود. این دستگاه این امکان را به متخصصین ما میدهد که تعمیر و تعویض با کیفیت تری را ارائه دهند. اجزای دستگاه لمینت شامل: پنل لمینت، سیستم کنترل ال سی دی، اگزوز دستی، درب اتوکلاو، رابط برق و… میباشد.

 

صفحه موبایل پر پر میزند؟

معمولا پرپر زدن نمایشگر گوشی به دلیل وارد شدن ضربه به فلت ال سی دی میباشد. فلت یکی از بخش های ال سی دی است. گاهی ممکن است فلت و ال سی دی هر دو سالم باشند اما بر روی موبایلمان تصویری موجود نباشد، در این شرایط با کا کردن بر روی فلت موبایل این مشکل حل میشود. تعمیرات فلت در گروه تخصصی ما با کمک دستگاه تعویض فلت قابل انجام است و درخواست شما با دقت و سرعت بالایی و بدون وجود هیچگونه نقصی انجام میگیرد.

 

تفاوت ال سی دی اورجینال موبایل از ال سی دی کپی

ال سی دی های کپی آن هایی هستند که توسط کارخانه های شخص ثالث تولید میشوند که هیچ وجه مشترکی با موبایل شما ندارند. بسیاری از مردم به دلیل قیمت پایین این محصولات به سراغ آنها میروند. تفاوت های مهم و اساسی در بین ال سی دی های اورجینال و کپی وجود دارد، که در زیر به تفاوت میانشان میپردازیم.

ال سی دی اورجینال گوشی

ال سی دی موبایل سامسونگ اورجینال یا OEM، صفحه ای است که از طرف شرکت سازنده گوشی به بازار ارائه میشود. OEM مخفف شده کلمه Original Equipment Manufacturer میباشد، که به معنای تولید کننده تجهیزات اصلی است. نوشته شدن نام آن کنار نام قطعه، اورجینال بودن آن قطعه را برای ما روشن میکند

ال سی دی کپی

این نوع از ال سی دی ها توسط شرکت اصلی تولید نشده است و مورد تایید نیستند. این نوع ال سی دی به نام های دیگری مانند، ال سی دی درجه یک، ال سی دی چینی، ال سی دی گرید A و غیره نیز در بازار معرفی میشوند.

مقایسه ال سی دی اصل و کپی

در این قسمت قصد داریم تا در مورد تفاوت میان ال سی دی اورجینال و کپی آن صحبت کنیم.

  • مشکلات تاچ و دیجیتایزر LCD

یکی از مشکلات اصلی نمایشگر ال سی دی هایی که اورجینال نیستند، مشکلات لمسی و دیجیتالیزر میباشد. در ال سی دی اورجینال، پنل لمسی را با خود ال سی دی میسازند، در حالی که در کپی آن، به طور جداگانه روی شیشه سطح میسازند. به همین دلیل، تفاوت در حساسیت لمسی وجود دارد.

  • ویژگی های تصویر ضعیف

 ال سی دی موبایل سامسونگ چینی اغلب ویژگی های نمایش ضعیفی دارند. نمایش ضعیف به این معناست که شما روشنایی، دقت رنگ، کنتراست و… کمتری نسبت به مدل اورجینال آن دریافت میکنید. برای مثال اگر قرار باشد ال سی دی اورجینال 480 nits روشنایی داشته باشد، ال سی دی کپی آن فقط 200 nits دارد. علاوه بر این، در ال سی دی کپی میزان نور آبی بیشتر است که طبعا بینایی شما را تحت تاثیر قرار میدهد.

اکثر گوشی ها دارای نمایشگر حداقل 90 هرتز هستند، این بدان معناست که ال سی دی کپی آنچنان که باید صاف باشند نیستند.

 

  • ناسازگاری LCD با سیستم

گاهی ممکن است ال سی دی چینی بر روی قسمت های مختلف موبایل شما تاثیر بگذارد. مثلا در چنین شرایطی میتواند باتری موبایل شما را با سرعت هشدار دهنده ای خالی کند و یا به نور پس زمینه ی موبایل شما آسیب برساند.

  • دقت اثر انگشت ضعیف ال سی دی کپی

ال سی دی چینی به دلیل کیفیت ضعیفی که دارند مورد استفاده قرار نمیگیرند. این ال سی دی ها باعث میشود دقت اثر انگشت شما بهم بخورد بنابراین، بازکردن قفل موبایل شما زمان بیشتری میبرد و همچنین امنیت سنسور دقیق نیست. اگر امنیت موبایلتان مهم است، حتما از ال سی دی اورجینال استفاده نمایید.

 

  • شکنندگی ال سی دی

ال سی دی موبایل سامسونگ اورجینال نسبت به کپی آن دارای مقاومت بیشتری هستند. بنابراین کپی های آن نسبت به ال سی دی اصل زودتر میشکنند.

  • قیمت ال سی دی

یکی دیگر از تفاوت های میان ال سی دی ها قیمت می باشد. ال سی دی ‌کپی، قیمتی حدود 40 الی 50 درصد ارزان تر نسبت به ال سی دی اصلی دارند.

 

پد موجود بر روی کابل LCD

بیشتر ال سی دی های اورجینال پدهایی روی کابل دارند که مانند محافظ عمل میکنند. در بیشتر مدل های کپی این پد وجود ندارد. اگر باشد هم بسیار زبر و بی کیفیت هستند.

 

  • لوگوی شرکت سازنده

بر روی بیشتر ال سی دی های اورجینال به خصوص شرکت اپل، در دو طرف کابل های ال سی دی، لوگوی خود را حک میکنند. اما در ال سی دی های کپی لوگویی حک نمیشود.

 

  • ضد آب بودن ال سی دی

ال سی دی اورجینال ضدآب است. اگر قطره ی آبی روی ال سی دی بریزد، پخش نمیشود این در حالی است که در ال سی دی کپی، آب به آسانی پخش می شود.

 

  • براق بودن شیشه ال سی دی

صفحه نمایش ال سی دی اورجینال مات تر هستند و نسبت به ال سی دی های کپی براقیت کمتری دارند.

 

چگونه متوجه تعویض ال سی دی موبایل سامسونگ شویم؟

اگر گوشی را در برابر نور خورشید قرار دهید. به طوری که هم بدنه و هم نمایشگر موبایل در برابر نور باشند. زمانی که نور بر روی موبایل تابید، اگر خراشی روی آن مشاهده کردید، به این معناست که ال سی دی شما عوض شده است.

گارانتی تعمیرات

تعمیراتی که کارشناسان موبایل در این مرکز بر روی گوشی شما عزیزان انجام می‌دهند همگی شامل گارانتی خواهند بود. با این تفاسیر اگر خدمات خود را به ما بسپارید از ضمانت بهره مند خواهید شد. ضمنا فراموش نشود که در این مجموعه علاوه بر کیفیت بالا تعمیر تاچ و ال سی دی موبایل سامسونگ شما در کمترین زمان حل خواهد شد، و در کوتاه ترین تایم موبایل به دستتان خواهد رسید.

 

 

 جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید همیشه تعمیر تاچ و ال سی دی موبایل سامسونگ پر هزینه نخواهد بود. متاسفانه برخی از همکاران ما به دلایلی به جای تعویض گلس، ال سی دی موبایل را عوض میکنند، که این کار باعث تحمیل مبلغی گزاف به کاربر خواهد شد. بنابراین اگر به دنبال برطرف کردن مشکل موبایل با کمترین پرداختی، در کمترین زمان هستید حتما با مجموعه ما تماس حاصل فرمایید. وجود پیشرفته ترین دستگاه ها باعث میشود که شما بهترین خدمات را در این مجموعه دریافت کنید.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا