تعمیر گوشی جدید سامسونگ
دسته بندی:
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

فهرست مطالب

تعمیر گوشی سامسونگ؛ چه موقعی به نمایندگی مراجعه کنیم؟

اغلب اوقات ایراد گوشی های سامسونگ کاملا سطحی هستند و با روش‌های ساده رفع می شوند که هیچ جای نگرانی وجود ندارد. در چنین مواقعی نیازی به تعمیر گوشی های سامسونگ توسط تیم حرفه ای کارکشته وجود نخواهد داشت. اما در بسیاری از موارد ممکن است ایراد گوشی سامسونگ کاملا جدی بوده و نیاز به ابزارهای حرفه‌ای جهت تعمیر داشته باشد.
مثلا ممکن است با تلاش‌های زیاد گوشی موبایلتان دیگر روشن نشود و ایراد از قطعات یا سخت‌افزارو یا نرم افزار موبایلاتان باشد.
بهترین کار برای رفع این مشکلات، مراجعه به نمایندگی‌های مجرب تعمیر گوشی سامسونگ و یا وبسایت نمایندگی در تهران است. چرا که در نمایندگی‌ سامسونگ افراد متخصصی وجود دارند که می‌توانند سریعا ایراد گوشی را پیدا کنند. معمولا این افراد دوره‌های تخصصی و فنی در زمینه تعمیر دیده‌اند و تجربه کافی دارند.
طبیعی است با استفاده از چنین روشی ایراد موبایلتان سریعا پیدا خواهد شد. پس اگر احساس کردید موبایل شما به هیچ وجه روشن نمی‌شود و یا ایرادات کاملا جدی دارد، پیشنهاد می‌کنیم که حتما به نمایندگی‌ سامسونگ مراجعه کنید.

تعمیر گوشی سامسونگ

آیا گوشی های جدید با ورژن جدید و به روز هم خراب می‌شوند؟

برخی از افراد ممکن است چنین تصور کنند که فقط گوشی های قدیمی خراب می‌شوند. اما گاهی این اتفاقات برای گوشی های جدید هم ممکن است اتفاق بیوفتد. با این که درصد چنین اتفاقی بسیار نادر است، اما نمی‌ شود به راحتی از این موضوع چشم پوشی کرد.
معمولا ایرادات گوشی های جدید چندان جدی نیستند. بنابر این می‌توان با هزینه های کمتر و مقرون به صرفه ایرادات گوشی خود را برطرف کنید. لازم به ذکر است، گاهی اوقات مشکلات کمی پیچیده و جدی هستند که با وقت و انرژی بیشتر امکان پذیر می باشد .
به طور کلی درصد خرابی در گوشی های قدیمی که عمر بیش از 7 سال دارند رخ می‌دهند. اغلب این خرابی‌ها ممکن است به دلیل ایراد در باتری گوشی باشند. اگر گوشی از تکنولوژی قدیمی تر بر خوردار باشد ‌ ممکن است ایرادهای سخت‌افزاری هم پیدا کند. این موضوع در مدل‌های مختلف گوشی هم می‌تواند کاملا متفاوت باشد.
شاید در برخی مدل‌های قدیمی، ایراد از نرم افزار و در بعضی مدل‌های هم، اکثرا باتری مشکل داشته باشد. به طور کلی همه چیز بستگی به مدل گوشی،‌ طول عمر آن و نحوه استفاده کاربر از موبایل خواهد داشت. اما هرگز نمی‌توان خراب شدن گوشی های سامسونگ را پیش‌بینی کرد.

درصد خرابی در موبایل سامسونگ چقدر است؟

در بالا به این موضوع اشاره کردیم که آمار خرابی گوشی های جدید سامسونگ بسیار کم‌تر است. چرا که سامسونگ برند بسیار معتبر بوده و همیشه برای ساخت محصولاتش از بهترین متریال‌های و قطعات الکترونیکی استفاده می‌کند. تکنولوژی ساخت گوشی های سامسونگ در سطح قابل قبولی قرار دارد.
بر همین اساس این برند معروف تا کنون آمار مشکلات و خرابی کمتری نسبت به سایر برندهای رغیب خود داشته است. به همین دلیل می‌توانیم کمتر شاهد تعمیر گوشی در کوتاه مدت باشیم. اما شاید برای شما هم این موضوع جای سوال باشد که گوشی های سامسونگ دقیقا چقدر دوام دارند؟‌
اگر مشتاق هستید پاسخ این سوالات را بدانید، باید بگوییم که طی مطالعه‌ای، گوشی های سامسونگ بین 5 تا 7 سال عمر مفید دارند. یعنی در بدترین حالت، گوشی های سامسونگ می‌تواند تا 7 سال بدون خرابی کار کند. اما مهم‌ترین موضوع در طولانی شدن عمرگوشی نحوه استفاده از آن است.
بدین معنا که هر چقدر بهتر از لپ‌تاپ‌تان استفاده کنید، درصد خرابی و یا تعمیر گوشی سامسونگ هم، در کوتاه مدت، کاهش پیدا خواهد کرد. حالا در گوشی های جدیدتر تکنولوژی ساخت آن‌ها، نسبت به نسخه‌های قدیمی بالاتر بوده و همین موضوع طول عمرشان را بیشتر می‌کند. در نتیجه، گوشی های سامسونگ اکثر عمر طولانی دارند.

دلیل خرابی گوشی های سامسونگ از چه چیزی می‌تواند باشد؟

سامسونگ یک برند معرف بزرگ کره ایی درتولید گوشی‌های هوشمند و لپ تاپ است. محصولات سامسونگ در اصل دارای کیفیت ساخت بالایی هستند ولی در واقع این برند هم مانند هر برند دیگری دچار خرابی می شوند. در واقع نمی‌توانیم ایراد خاصی را به گوشی‌های ساموسنگ وارد کنیم. اما با توجه به فراوانی قطعات اصل و اورجینال این برند همچنان یک انتخاب‌ محبوب برای کاربران در بازار کشور است.

آیا گوشی های سامسونگ هم دچار مشکل نرم افزاری می شوند ؟

در حال حاضر گوشی‌های سامسونگ برمبنای سیستم عامل اندروید کار می‌کنند. این برند معروف در طی چند سال گذشته پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته، و توانسته است رتبه بالایی در سراسر جهان را برای خود ثبت کند. و به طور حتم سامسونگ را می‌توانیم از بهترین برندهای دنیای اندروید بدانیم.
اما این برند معروف هم ممکن است مانند هر برند دیگری دچار باگ ها و اختلالات نرم افزاری برای گوشی ها ‌شوند. این مشکلات در هر برندی از قبل قابل مشاده بوده است و هیچ جای نگرانی وجود ندارد. یکی از دلایل این مشکلات آپدیت‌های نرم افزاری است.
جان مطلب: اگر قصد خرید این برند کره ای معروف را دارید نه نگران بخش نرم افزار و نه نگران بخش سخت افزار آن باشید. ما با بهترین و مجرب ترین تعمیرکاران این برند همکاری می کنیم.

آیا موبایل سامسونگ با تعمیر، به حالت اولیه خود باز می‌گردد؟

خوشبختانه موبایل سامسونگ یکی از مواردی است که تعمیر آن چندان کار سخت و یا غیرممکنی نیست. چرا که قطعات آن همیشه به صورت اورجینال در بازار پیدا می‌شود و چنین چیزی کار تعمیر موبایل سامسونگ را هم، آسان‌تر می‌کند. که در واقع بسیاری از برندها قطعات رایج و اورجینال در بازار ندارند.
همین موضوع باعث می‌شود که تعمیر کردن موبایل های سامسونگ کار غیر معمولی نباشد. اما از آنجایی که برند سامسونگ از برند های مطرح دنیا است، قطعات آن هم به خوبی و به راحتی در بازار پیدا می‌شود. در نتیجه، هنگامی که موبایلتون خراب شد، جای هیچ گونه نگرانی برایتان وجود نخواهد داشت. چرا که می‌توانید با مراجعه کردن به شعب نمایندگی تعمیرات موبایل سامسونگ در تهران، مشکلتان را حل کنید.
پس از آن، افراد متخصص و ماهر در این زمینه، با استفاده از ابزارهای تخصصی خود،موبایلتان را بررسی خواهند کرد. به شما خواهند گفت که علت خرابی موبایلتون از چه چیزی بوده و یا هزینه تعمیر گوشی سامسونگ شما چقدر خواهد بود. و مدت زمان کوتاهی را باید در انتظار تعمیر کردن گوشیتان باشید.
در بیشتر مواقع حتی اکثر قطعات ارتقا داده شده و موبایلتان تبدیل به یک نسخه تازه‌ نفس و بسیار خوب برای کارهای روزمره‌تان خواهد شد. در ادامه این مطلب به چند مورد از نمایندگی‌های تعمیرات گوشی سامسونگ در تهران اشاره خواهیم کرد که می‌توانید از خدمات آن‌ها بهره‌مند شوید.

ما در این صفحه شما را با برخی از مشکلات رایج گوشی های سامسونگ آشنا می کنیم تا بتوانید متخصص گوشی های خود در خانه باشید

 

مشکل قطع شدن بلوتوث در گوشی‌های سامسونگ

بلوتوث معمولا به عنوان یک فناوری برای انتقال داده‌ها با سرعتی به مراتب سریع‌تر، به دستگاه‌هایی مثل هدفون یا ساعت هوشمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اگر در حال گوش دادن به موسیقی دلخواه خود هستید، و بلوتوث برای چند لحظه ایی  قطع شود یا از طرفی اتصال ساعت هوشمند با گوشی سامسونگ شما مدام قطع و وصل شد، راه حل این کار چیست؟

 

  • ممکن است این مشکل در تنظیمات باتری باشد. این بخش را به طور کامل در مبحث باتری برای شما توضیح خواهیم داد.
  • در بعضی مواقع اتصال دو دستگاه به صورت همزمان در عملکرد بلوتوث تأثیر مثبتی ندارد و در عملکرد بلوتوث موجب اخلال می شود. برای مطمئن شدن از این موضوع اگر هدفون بی‌سیم و ساعت هوشمند به صورت همزمان به گوشی متصل هستند، یکی را قطع کرده و مجدد امتحان کنید
  • اغلب اوقات برنامه‌هایی که با اینترنت کار میکنند، کنترل بلوتوث و وای‌فای گوشی را در اختیار گرفته و در اتصالات دچار مشکل می شوند. یک بار این برنامه‌ها را از گوشی خود پاک کرده و مجددا مشکل موجود را امتحان کنید. اگر مشکل  اتصال بر طرف شد دوباره برنامه های پاک شده را نصب کنید.

مشکل سرعت و اتصال اینترنت های 4G  در گوشی های سامسونگ

درست است که 5G در حال فراگیری در همه‌ی جهان است، اما همچنان هم اینترنت موجود برای اکثر نقاط جهان همین 4G بوده و فراگیری کامل 5G فرایندی زمانبر خواهد بود. گاهی در گوشی‌های سامسونگ مشکل اتصال اینترنت خط رخ می‌دهد یا سرعت اینترنت بسیار پایین است، چاره چیست؟

 

  • به بخش تنظیمات گوشی خود بروید سپس گزینه  Connections بعد  Mobile networks  کلیک کنید. در این بخش وارد Access Point Names شوید و گزینه  Add در بالا سمت راست را انتخاب کنید. برای اپراتور همراه اول،ایرانسل ، رایتل به سایت های مرتبط مراجعه کنید. اگر تنظیمات این بخش به درستی وارد نشده باشد شما در اتصال به اینترنت دچارمشکل می‌شوید و یا سرعت خوبی دریافت نمی‌کنید.
  • اگر سرعت اینترنت 4G سیم‌کارت شما بسیار کم است آن را به 3G  تغییرداده و سرعت آن را با قبل مقایسه کنید؛ در بعضی از  مناطق اینترنت  4G  سرعت خوبی ندارد و اینترنت 3G  بهتر است. برای این کار مراحل بالا را بروید و به بخش Mobile Networks که وارد شدید گزینه  Network Mode بشوید و به 3G-2G  تغییر دهید.
  • اگر همچنان مشکل اتصال رفع نشد با اپراتور خود تماس گرفته و مشکل اینترنت خود را مطرح کنید؛ شاید مشکل از سیم کارت خود باشد
  • گوشی خود را در حالت پرواز قرار داده و ۳۰ ثانیه صبر کنید این کار باعث می‌شود کلیه‌ی اتصالات موجود قطع شود و بار دیگر اتصال بین سیم‌کارت و اپراتور برقرار شود.
  • موبایل را خاموش/روشن کنید
  • حتما گوشی خود را در زمان بروز رسانی کنید.

چرا باتری گوشی‌های سامسونگ سریع خالی می‌شود؟

اگر در گوشی سامسونگ، با مشکل سریع خالی شدن باتری مواجه هستید با مطالعه این بخش به  شما توضیح می‌دهیم و مشکل را حل میکنیم

  • در بعضی مواقع مشکل در سنسور سنجش نور محیط رخ میدهد برای رفع این مشکل اول باید حالت AOD گلکسی خود را خاموش کنید. که با دکمه موجود در کنترل سنتر به سادگی امکان پذیر است (این قابلیت فقط مخصوص گوشی‌هایی که از نمایشگر امولد استفاده می‌کنند هست).
  • مشکل دیگر خالی شدن شارژباتری می‌تواند به خاطر وجود یک نرم افزار مخرب یا به روز نشده در گوشی باشد. وارد تنظیمات و سپس وارد گزینه Battery and device care و Battery  کلیک کنید. سپس بر روی نمودار کلیک کنید تا نرم افزارها به ترتیب استفاده از باتری موبایل به شما نشان داده شوند. اگر نرم افزاری در لیست نموداروجود دارد که شما از آن استفاده نکرده‌اید، آن را حذف کنید.
  • مشکل دیگر به خاطر داغ شدن گوشی است. برای جلوگیری از این موضوع در فصل‌های گرم از قاب‌های ضخیم استفاده نکنید.
  • شاید برنامه‌ها در پس‌زمینه گوشی به طور مداوم فعالیت کنند و این اتفاق باعث می‌شود تا شارژ گوشی با سرعت بسیار بیشتری تخلیه شود. برای رفع این موضوع در بخش های بعد روش بهینه کردن مصرف باتری برنامه‌ها را توضیح می‌دهیم.

راهکارهایی برای افزایش طول باتری گوشی سامسونگ

اگر شارژ گوشی شما به سرعت خالی می‌شود و این موضوع برایتان دردسر ساز شده است حتما مطالب این بخش را با دقت مطالعه کنید و از باتری موبایل خود محافظت کنید.

وارد تنظیمات Advanced features‌ رفته و گزینه  Motions and gestures را انتخاب کنید. در این مرحله حتما گزینه‌های Lift to wake، double tap to turn on screen  و Double tap to turn off screen  را خاموش کنید. گزینه‌ی Keep screen on while viewing هم می‌تواند تأثیر منفی در میزان طول عمر باتری موبایل داشته باشد.

مرحله اول

اگر موبایل شما نمایشگر امولد دارد و می‌خواهید شارژباتری بیشتری داشته باشید از دارک مود استفاده کنید و والپیپرهای دارک و تک رنگ استفاده کنید. دلیل این موضوع نوع ساختار پیکسل‌های پنل امولد است. از این نوع پنل پیکسل‌ها برای نمایش رنگ مشکی به حالت off در می‌آیند. این  کار باعث می‌شود تا بیشتر شاهد رنگ مشکی باشیم و به دلیل خاموش بودن پیکسل‌ها در مصرف شارژ باتری موبایل صرفه جویی شود. پس بیشتر از این حالت استفاده کنید و برای دسترسی به آن هم باید به کنترل سنتر گوشی رفته و Dark mode را فعال کنید این گزینه در گوشی‌هایی با نمایشگر IPS هم وجود دارد اما هیچ تاثیری در مصرف شارژ ندارد.

مرحله دوم

در این مرحله وارد مسیر روبرو شوید Settings>battery and device care>battery>more battery settings  بروید. در این قسمت گزینه‌ی Adaptive battery را فعال کنید. با فعال شدن این گزینه گوشی شما به طور خودکار برنامه‌های کمتر استفاده شده را محدود می‌کند و طبق استفاده‌ی شما از موبایل تلاش می‌کند تا شارژ باتری را به بهترین حالت ممکن مصرف کند.

مرحله سوم

از Power saving mode استفاده کنید. این گزینه در کنترل سنتر وجود دارد و با فعال کردن آن نور نمایشگر کم می شود و فعالیت گوشی ۳۰ درصد محدودتر می‌شود همچنین گوشی فعالیت برنامه‌ها در پس‌زمینه را کم تر می‌کند و در نتیجه باتری شما مدت زمان بیشتری دوام می‌آورد.

مرحله چهارم

در این مرحله وارد تنظیمات باتری وسپس  Background usage limits بروید. سپس گزینه‌ی Put unused apps to sleep را اکتیو کنید تا از برنامه‌هایی که کم تراستفاده می کنید در حالت خواب گیرند و سپس برنامه‌های خود را در یکی از سه دسته بندی زیر قرار دهید. دسته‌ی اول Sleeping apps ، وارد این بخش بشوید برنامه‌هایی که کمتر از آن‌ها استفاده می‌کنید ولی دوست دارید نوتیفیکیشن دریافت کنید را از (طریق + بالا سمت راست) اضافه کنید. با این روش برنامه هایی که انتخاب کردید  در پس‌زمینه فعالیت می‌کنند ولی در مصرف باتری گوشی سامسونگ شما هم صرفه جویی می شود.

مرحله ششم

گزینه بعدی Deep sleeping apps است که باید برنامه‌هایی که از آن ها استفاده نمیکنید به این بخش اضافه شوند. اکثر ما برنامه‌هایی را درموبایل خود داریم که استفاده زیادی ندارند و به ندرت از این برنامه ها استفاده می کنیم و استفاده از نوتیفیکشن این برنامه ها برامون چنان حائز اهمیت نیست. با افزودن این برنامه‌ها به Deep sleeping apps بخش دسترسی آن‌ها به پس‌زمینه کمتر می‌شود و قطعا این موضوع در مصرف بهترشارژ باتری تأثیر بهتری خواهد داشت.

مرحله هفتم

گزینه بعدیNever sleeping apps  هست که ما به شما استفاده از این گزینه را پیشنهاد نمی کنیم چرا که اگر برنا مه ایی را به این گزینه اضافه کنید همیشه در پس‌زمینه فعالیت خواهند داشت و این کار افزایش مصرف باتری شما را زیاد می کند. فقط اپلیکیشن‌هایی را وارد این قسمت کنید  که برای شما حائز اهمیت هستند.

مرحله هشتم

اگر بیش از اندازه از موبایل خود استفاده می کنید، به آن استراحت بدهید. به عنوان مثلا: اگر ۳۰ دقیقه بازی انجام می‌دهید در بین بازی ۵ دقیقه گوشی را کنار بگذارید تا خنک شده، و باتری با سرعت کمتری تخلیه شود. و در آخر: نور نمایشگر را در حالت اتوماتیک بگذارید و یا به طور منظم نسبت به نور محیطی که در آن قرار دارید تنظیم کنید.

اگر نور نمایشگر در حالت زیاد یا نزدیک به آخر باشد باتری با سرعت بیشتری تخلیه می‌شود.

 

بررسی مشکل در شارژ یا داغ شدن گوشی های سامسونگ

به طور کلی داغ شدن گوشی های نسل جدید سامسونگ اتفاقی معمول و طبیعی است و نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که گوشی در حین انجام کارهای سنگین داغ نشود. اما زمانی شما باید نگران داغ شدن گوشی خود بشوید که بدون دلیل باشد و یا بیش از اندازه باشد. تعمیرکاران حرفه ایی ما  مطالبی را برای شما آماده کرده اند که علت های مختلف داغ شدن گوشی سامسونگ شما را در آن قرار داده ند که با مطالعه و بررسی این مطالب می توانید  مشکل را رفع کنید .

مرحله اول

موبایل خود را در معرض تابش مستقیم خورشید قرار ندهید. چرا که این کار باعث گرم شدن شدید گوشی و آسیب به باتری می‌شود.

مرحله دوم

هنگامی که گوشی خود را به شارژ میزنید، با موبایل کار نکنید. این کار باعث داغ شدن باتری هنگام شارژ شدن می شود و فشار زیادی بر تراشه و باتری وارد شود. در صورتی که کار مهمی با گوشی دارید اول گوشی را از شارژ جدا کنید و سپس با آن کار کنید.

مرحله سوم

اگر برای شارژ کردن گوشی خود عجله ندارید از حالت شارژ سریع استفاده نکنید. خاموش کردن و غیر فعال کردن گزینه شارژ سریع در گوشی های سامسونگ خود را فعال کنید. این گزینه به شما کمک می کند تا گوشی خود را در حالت نرمال شارژکنید. شارژ سریع باعث ایجاد دمای بالا در گوشی می‌شود و در زمان طولانی در شارژ باتری تأثیر خوبی ندارد. برای خاموش کردن شارژ سریع وارد آدرس: Settings>battery and device care>battery>more battery settings شوید و گزینه Fast charging را خاموش کنید. هر زمان نیاز به  شارژ سریع داشتید به سادگی دوباره می‌توانید این گزینه را روشن و فعال  کنید.

(توجه داشته باشید در حین اتصال شارژر به گوشی خاموش و روشن کردن این گزینه برای شما امکان پذیر نمی باشد.)

در آخر

زمانی که گوشی مشغول شارژ شدن است و یا در حال بازی کردن هستید حتما قاب را از گوشی جدا کنید تا حرارت کمتری به گوشیتان وارد شود و به راحتی هوا از داخل به بیرون منتقل شود. وجود قاب نقشی مانند عایق دارد و از خروج حرارت به بیرون جلوگیری می‌کند.

چرا گوشی شارژ نمی‌شود؟

چند احتمال کلی وجود دارد در مرحله اول سیم  شارژر یا سیم رابط را چک کنید که قطعی نداشته باشد. برای بررسی و حل  این موضوع  شارژ خود را با یک آداپتور و یا سیم دیگر امتحان کنید. دومین احتمال این است که درگاه شارژ گوشی سامسونگ شما کثیف شده باشد و گرد و غبار و جسم خارجی وارد این فضا شده باشد و اجازه اتصال صحیح را ندهد. برای رفع این اخلال کمی پنبه آغشته به الکل را با خلال دندان یا سوزن به آرامی محیط داخل درگاه شارژ را تمیز کنید. سومین احتمال می‌تواند خرابی درگاه شارژ گوشی باشد که در این صورت برای تعویض باید به یکی از تعمیر کاران مجرب ما در تهران مراجعه کنید.

رفع و بررسی مشکل اتصال وای فای در گوشی‌های سامسونگ

وای‌فای روشی بسیار فراگیر و مرسوم برای اتصال به اینترنت است و اگر گوشی شما این بخش را به خوبی ساپورت نم کند و مشکلی دارد به قطعا برای شما آزاردهند خواهد بود. در برخی گوشی‌های سامسونگ وای‌فای به درستی به مودم متصل می‌شود و در برخی دیگراز گوشی های سامسونگ  اتصال پایداری را شاهد نیستیم و پس از گذشت مدت زمانی کم شاهد قطع  و وصل خواهیم بود لطفا مطالب این بخش را با دقت مطالعه کنید ما راه حل‌هایی برای این مشکل ارائه می‌کنیم که می‌تواند برای شما موثر باشد.

  • به تنظیمات رفته وارد بخش Location شوید گزینه‌ی Google location accuracy را غیر فعال کنید.
  • به تنظیمات رفته وارد بخش  General Management شوید و سپس Reset گزینه‌ی Reset network settings‌  را فعال کنید  تا تنظیمات اینترنت شما ریسیت شود.
  • اگر وای‌فای موبایل سامسونگ  شما فقط  به یک مودم اتصال انجام  نمی‌شود به احتمال زیاد IP گوشی شما وارد لیست بلاک شده‌های مودم است. برای مطمئن شدن و برسی کردن این موضوع که وای‌فای دارای مشکلی جدی هست  یا خیر حتما اتصال آن را با مودم های دیگر و هات اسپات مختلف مورد برسی قرار دهید.
  • اگر اتصال به مودم را برسی کردید و مشکلی وجود نداشت  اما در زمان استفاده از اینترنت دچار قطعی و وصلی  اتصال اینترنت شدید  حتما یک بار اتصال مودم خود را قطع و خاموش کرده و مجدد رمزوای فای خود را وارد کنید. اگر همچنان مشکل قطعی رفع نشد  مطمئن شوید که این قطعی اینترنت از اپراتور ارائه دهنده اینترنت شما نباشد.
  • اگر با بروزرسانی جدید گوشی سامسونگ را نصب کرده‌اید و بعد از آن با مشکل وای‌فای مواجه شده‌اید، باید صبرکنید تا سامسونگ یک آپ دیت  دیگر ارائه کند و نمی‌توان اقدام خاص دیگری انجام داد.

چرا نمایشگر گوشی سامسونگ شما به رنگ سبز تبدیل شده است

مشکلی که بعضی از کاربران گوشی‌های سامسونگ به آن برخورد می کنند سبز شدن رنگ نمایشگر موبایلشان است. در این موقعیت اگر یک صفحه با رنگ تیره یا مشکی باز کنید به طور واضح متوجه این ر نگ سبز در نمایشگرخود می‌شوید. اما به چه دلیل این اتفاق رخ میدهد؟ آیا نمایشگر خراب شده است؟ چه راه حلی برای رفع این مشکل وجود دارد؟ آیا جای نگرانی است؟

زمانی کاربران گوشی های سامسونگ با این مشکل مواجه می شوند که با نوسان برق در حالت ۱۲۰ هرتزی مواجه می شوند و همچنین روشنایی نمایشگر شما زیر ۳۰ درصد بوده است. در این موقعیت نمایشگر گوشی شما به رنگ سبز تبدیل می شود. اگر با این مشکل مواجه شدید به احتمال خیلی زیاد و به زودی کمپانی سامسونگ آپ دیت جدیدی  برای حل آن ارائه خواهد کرد، اما در حال حاضر راه حلی وجود ندارد به غیر از این که برای رفع و حل این مشکل نرخ نوسازی نمایشگر موبایل خود را به روی ۶۰ قرار دهید.

برای انجام این کار اول به تنظیمات گوشی خود رفته و سپس وارد بخش نمایشگر شوید و نرخ نوسازی (Refresh Rate) را روی ۶۰ هرتز معمول تنظیم کید و کمی صبر کنید  و منتظر آپ دیت جدید از کمپانی سامسونگ  باشید (این اتفاق صورت داشتن نمایشگر ۱۲۰ هرتزی می‌افتد و فقط  مقدار کمی از گوشی‌های سامسونگ در یکی دو سال اخیر را شامل می شوند

بررسی و نحوه رفع مشکلات دوربین گوشی سامسونگ

اگر گوشی سامسونگ کهکشانی شما هم نمی‌تواند عکس‌های خیلی باکیفیتی نسبت به رزولوشن دوربین و سنسور به ثبت برساند به احتمال زیاد در تنظیمات یا نوع عکاسی شما ایراداتی وجود دارد. با مطالعه این بخش و استفاده از چند روش ساده ما این مشکل را برای کاربران با دوربین گوشی سامسونگ  حل می کنیم.

روش اول

یکی از موضوعاتی که موقع عکاسی با دوربین باید رعایت کنید توجه داشته باشید که حتما موقع ثبت عکس به درستی به روی سوژه فوکوس کنید. گوشی‌های نسل جدید سامسونگ تقریبا همگی دارای  فوکوس خودکار هستند  و می‌توانند به صورت اتوماتیک  روی سوژه‌ها فوکوس کنند اما برای اطمینان بیشتر که یک عسک خوب و با کیفیت تحویل می‌گیرید با دست به روی سوژه موردعکاسی یک بار ضربه بزنید تا فوکوس به طور دقیق تر  تنظیم شود.

روش دوم

حتما دقت و اطمینان داشته باشید که حالتی درست را برای عکاسی انتخاب کرده‌اید. مودهای مختلفی در گوشی های سامسونگ برای عکاسی با کیفیت و برای کاربران طراحی شده است توجه داشته باشید برای هر سوژه عکاسی، و بنا به نور محیط حالت های مختلفی وجود دارد و باید استفاده درستی از حالتها بشود. به عنوان مثال اگر در نور روز از قابلیت نور شب یا نایت مود استفاده کنید کیفیت عکس بسیار کم می شود و عکس با کیفیت و مطلوبی را ثبت نکرده اید.

روش سوم

نکته ی دیگری که باید بهش دقت داشته باشید از حالت پرتره یا چهره برای عکس‌های عادی و طبیعت و منظره استفاده نکنید.بیشتر دوربین‌های نسل جدید سامسونگ در حال حاضر قابلیتی جدیدی به نام Quad Bayer دارند. این قابلیت پیشرفته با ترکیب پیکسل‌ها رزولوشن ۶۴ مگاپیکسلی دوربین گوشی را به ۱۶ کم میکند و شمامیتوانید شاهد یک عکس با کیفیت و بهتری به ثبت برسانید.نکته بعدی برای این که یک عکس با کیفیت داشته باشید  هنگامی که دوربین موبایل خود را در حالت رزولوشن کامل قرار می دهید کمی جزئیات بیشتر می‌شود اما از طرفی از سطح نویز کم می شود و امکان زوم هم در این حالت برای کاربران غیر فعال می شود. پس لطفا به این نکته توجه کنید که  اشتباه دوربین موبایل خود را در حالت رزولوشن کامل قرار ندهید.

روش چهارم

وارد برنامه دوربین موبایل سامسونگ خود شوید و از قسمتا بالا درسمت چپ گزینه چرخ دنده را انتخاب کنید سپس وارد تنظیمات دوربین شوید. روی گزینه‌ی اول Scene optimizer  را فعال و اکتیو کنید تا گوشی شما  با کمک هوش مصنوعی بتواند رنگ عکس‌ها را با توجه به سوژه مورد نظر تنظیم و مرتبط کند. به عنوان مثال وقتی شما در یک رستوران هستید و  از غذا مورد علاقه خود عکاسی می‌کنید در این حالت به صورت اتوماتیک  غلظت رنگ‌ها را افزایش پیدا می کنند تا عکس غذا خوش آب و رنگ‌ترو با کیفیت بیشتر به نظر برسد.

روش پنجم

نکته دیگر اگر عکس‌ها و فیلم‌ها شما مات و کدر ثبت می شوند لازم به ذکر است که حتما لنزموبایل  خود را با یک پارچه لطیف و نازک تمیز کنید تا خط و خشی روی لنز دوربین شما ایجاد نشود؛ زیرا ممکن است دلیل مات بودن عکس ها از آلودگی موجود درروی لنز دوربین موبایل شما باشد.

روش ششم

گوشی‌های OIS سامسونگ و گران قیمت دارای لرزشگیر اپتیکال تصویر هستند. اگر موبایل شما دارای این قابلیت است، لرزش دستتان باعث کم شدن کیفیت عکاسی شما نمی‌شود. ولی در غیر این صورت اگر گوشی شما این گزینه را شامل نمی شود، باید هنگام ثبت عکس دست‌های خود را جوری نگه دارید که ثابت باشند. زیرا در صورت لرزش و تکان خوردن دست قطعا عکسی مات و بی کیفیت تحویل می‌گیرید.

  • اگر گوشی موبایل سامسونگ خود را تکان دادید و از درون دوربین صدایی به گوشتان رسید, موبایل شما به OIS مجهز است. به همین منظور هنگام تکان دادن گوشی صدایی از درون موبایل به گوش شما می رسد. برخی دیگر از کاربران گفته اند که برنامه‌ی دوربین در موقع عکاسی بسته می‌شود.
  • ما در این بخش وجود این مشکل را برای شما حل می کنیم. در ابتدا وارد تنظیمات شوید، سپس Apps‌ را باز کنید و گزینه دوربین را انتخاب کنید. وارد Storage شوید و Clear data و Clear cache را انتخاب کنید. اگر این روش را امتحان کردید و نتیجه دلخواه به شما نداد یک اپ از گوگل پلی برای دوربین خود دانلود کرده و از آن به عنوان برنامه پیش فرض دوربینتان استفاده کنید.

رفع مشکل صدا در گوشی‌های سامسونگ

برخی از کاربران گوشی های سامسونگ مدعی هستند که بعد از چند ماه، استفاده از گوشی سامسونگ صدای اسپیکر آن کم می شود و یا صدای هندزفری آن‌ها کاهش می یابد. در این قسمت ما به شما چند روش برای رفع و بهبود اسپیکر و همچنین صدای هندزفری آموزش می‌دهیم.

روش اول

اگر مدت کمی  است که گوشی را خریداری کرده‌اید، و شما حس می‌کنید که صدای اسپیکرهای آن نسبت به روز اول کمی ضعیف تر شده است، خروجی صدای اسپیکر را تمیز کنید. حتما دقت داشته باشید که این کار را خیلی با دقت و با حوصله انجام دهید؛ زیرا اگر فشار دست شما موقع تمیز کردن خروجی اسپیکر زیاد باشد، ممکن است به خود اسپیکر گوشی آسیب جدی وارد کنید. معمولا خروجی صدا چون در معرض هوا قرار دارد، جرم و گرد و خاک وارد اسپیکر می شود و صدای کمتری تولید می‌کند. برای تمیز کردن اسپیکر موبایل خود حتما از یک جسم نوک تیز استفاده کنید. مانند: سوزن یا خلال دندان. حتما دقت داشته باشید که این کار را بسیارظریف با دقت و با حوصله انجام دهید.

روش دوم

اگر گوشی که خریداری کرده اید ضد آب نیست، و با آب تماس داشته اید. و اکنون صدای خش خش از درون اسپیکرها به گوش میرسد، با قطعیت به شما می توانیم بگویم که آب وارد، اسپیکر گوشی سامسونگ شما شده است. فوراَ گوشی خود را خاموش کرده و برای چند ساعت دریک ظرف محتوای برنج قرار دهید. تا آب موجود درون آن کشیده و کاملا خشک شود.

روش سوم

برای حل مشل صدای هندزفری و کم شدن صدای هدفون، باید این موضوع را مد نظر داشته باشید که اگر می خواهید بهترین صدا را با گوشی سامسونگ خود تجربه کنید، باید حتما یکی از بادزهای خود کمپانی سامسونگ را به صورت اورجینال خریداری کنید.

روش چهارم

یکی از قابلیت های جذابی که گوشی‌های سامسونگ دارند، این است که می‌توان با کمک آن صدای هدفون یا هندزفری را مطابق با گوش خود تنظیم و هماهنگ کرد. برای استفاده از این قابلیت ابتدا وارد تنظیمات شوید. گزینه Sounds and vibration را انتخاب کرده و Sound quality and effects این گزینه  را انتخاب کنید. در این مرحله  ابتدا  گزینه‌ی Dolby Atmos را اکتیو و روشن  کنید تا از کیفیت و حجم صدای بهتری برخوردار شوید. سپس وارد گزینه  Adapt sound شوید و بر گزینه  Test my hearing کلیک کنید. در  این بخش بوق‌های متفاوتی را گوشی، در دو گوش شما به صدا در می آورد.

در این مرحله از شما سوال می شود آیا متوجه صدا شده اید یا خیر؟ و شما پاسخ خود را با انتخاب گزینه‌ی Yes یا No ثبت کنید. در نتیجه  گوشی بر حسب شنوایی شما بهترین حالتی که برای گوشتان مناسب است را ایجاد کرده و صدای هدفون را به روی بهترین حالت ممکن قرار می‌دهد.

به این نکته توجه داشته باشد که این کار را در محیطی آروم بدون سرو صدا انجام دهید تا شلوغی محیط  اطراف تأثیری به روی عملکرد گوش‌های شما نداشته باشد.

روش پنجم

اگر ایرپاد اورجینال خریداری کرده‌اید به یاد داشته باشید حتما نرم افزار مرطبت به آن را روی گوشی سامسونگ خود نصب کرده و از تنظیمات داخل برنامه، بهترین و با کیفیت ترین صدای ممکن را برای خود را انتخاب کنید.

روش رفع  مشکل تمام صفحه نبودن برخی از برنامه‌ها در گوشی سامسونگ چگونه است؟

برخی برنامه‌ها یا حتی بسیاری از بازی‌ها برای اندازه‌ی صفحه موبایل شما یا ساده تر است بگوییم برای صفحه گوشی شما همگام سازی نشده‌اند.  این امرباعث می‌شود زمانی که از این برنامه ها استفاده می‌کنید بخشی از بالا یا پایین نمایشگر صفحه شما را پر نکند. وخالی بماند که حس خوبی را به کاربر  انتقال نمی‌دهد. برای رفع این مشکل، وارد تنظیمات گوشی خود شوید،  Display را انتخاب کنید سپس گزینه Full screen apps را فعال کنید. در این مرحله برنامه‌ای مورد نظر را انتخاب کنید. گوشی شما به صورت اتوماتیک آن را به صورت تمام صفحه برای شما اجرا می‌کند.

معرفی نمایندگی‌های متعدد تعمیر گوشی سامسونگ در تهران

یکی از رایج ترین سوالاتی که همیشه برای ساکنین تهران پیش می‌آید این است که آیا منطقه ما نمایندگی تعمیر گوشی سامسونگ دارد یا نه؟
در نتیجه، ساکنین تهران به علت حجم سنگین ترافیک بیشتر کارهای خود را حتی‌الامکان در منطقه خودشان انجام می‌دهند. و تا جایی که ممکن باشد، سعی می‌کنند تمام نیازهای خود را در همان محدوده یا نزدیک خودشان انجام دهند تا نیازی به تردد های طولانی در نقاط مختلف شهر نداشته باشند.
زمانی که موبایل شما به هر دلیلی خراب شد و یا از کار افتاد، شما باید حتما با یکی از نمایندگی های معتبر سامسونگ تماس بگیرید. به همین دلیل، ما برای رفع شدن مشکل گوشیتان حاضر خواهیم بود حتی سخت‌ترین کارها را هم انجام دهیم. اما با وجود نمایندگی‌های متعدد و متنوع تعمیر موبایل سامسونگ در تهران، دیگر نیازی به طی کردن مسافت طولانی وجود نخواهد داشت.
چرا که شما می‌توانید در منطقه خودتان هم، نمایندگی تعمیر موبایل سامسونگ را پیدا کرده و به آن مراجعه کنید. این موضوع یکی از بهترین مزایا برای کاربران سامسونگ محسوب می‌شود. به همین دلیل، اطلاع کسب کردن از نمایندگی‌های تعمیر موبایل سامسونگ در تهران می‌تواند بسیار مهم باشد. شما می‌توانید لیست نمایندگی تعمیرات لپ تاپ سامسونگ در تهران را در مطلب مطالعه کنید.

 

تعمیر گوشی جدید سامسونگ

سبد خرید
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من