گوشی سامسونگ a34

نقد و بررسی گوشی سامسونگ A34

Samsung A34 review

فناوری صفحه نمایش

Super AMOLED

رزولوشن عکس

50 مگاپیکسل

نسخه سیستم عامل

Android 14

اندازه

6.5

اقلام همراه

دفترچه‌ راهنما، کابل شارژ

قیمت:

13,900,000 تومان

معرفی

در این مقاله تمامی قابلیت ها و جذابیت های گوشی a34 را مورد نقد و بررسی قرار دادیم. این گوشی هوشمند دوربین‌های اصلی و سلفی نسبتا خوبی دارد و از صفحه نمایش با کیفیت و عملکرد خوبی پشتیبانی میکند.

 

در میان گوشی‌های  میانرده جدید سامسونگ که قیمت مناسبی هم دارند، گوشی A34 یکی از انتخاب‌های مناسب برای شما خواهد بود. اما سوال یکه ذهن کاربران را درگیر خود میکند این است که آیا این گوشی میانردی از خانواده سری A سامسونگ، با توجه به قیمتی که دارد می‌تواند کاربران را ا زعملکرد خود راضی نگهدارد؟ در ادامه به بررسی گوشی  گوشی a34 و پاسخ به این سوال خواهیم پرداخت.

بررسی تخصصی

طراحی گوشی A34

اولین موضوعی که در نقد و بررسی این گوشی باید به آن اشاره کرد،‌ ظاهر و طراحی آن است. این گوشی سامسونگ از لحاظ ظاهری گوشی شبیه به پرچمدار سری S به شمار میرود. دارای صفحه نمایشی بزرگ است که در قسمت بالایی یک ناچ قطره‌ای روی آن به چشم می‌آید. در قسمت پشتی این گوشی نیز سه دوربین پشت را مشاهده می‌کنید که به صورت دایره‌ای زیر یکدیگر قرار گرفته‌اند.

 

گوشی A34 سامسونگ با وزن حدود ۱۹۹ گرم در ابعاد ۱۶۱٫۳ در ۷۸٫۱ در ۸٫۲ میلی‌متر ساخته شده است. این گوشی دارای فریم و قاب پشتی پلاستیکی می‌باشد و صفحه نمایشی آن با یک لایه گوریلا گلس محافظت می‌شود. از ویژگی‌های جذاب این گوشی میتوان به پشتیبانی از استاندارد IP67آن اشاره کرد که باعث شده تا عمق ۱ متری و به مدت ۳۰ دقیقه ضد آب باشد.

 

در لبه سمت راستی این گوشی دکمه‌های تنظیم صدا و دکمه پاور دیده میشوند. و روی لبه سمت چپ دکمه ای دیده نمی‌شود. روی لبه بالایی گوشی سیم‌کارت و کارت حافظه و میکروفن قرار دارند. روی لبه پایین هم میکروفن، اسپیکر و پورت USB-C دیده می‌شود.

samsung galaxy a34

گوشی از لحاظ اندازه و وزن بسیار خوش دست به شمار میرود. به همین دلیل هنگام استفاده حس نسبتا خوبی خواهید داشت. گوشی ضخامت خیلی زیادی ندارد و از نظر اندازه نیز خیلی بزرگ نیست و کار کردن با آن راحت است. اندازه گوشی هم به شکلی طراحی شده است که می‌توانید به راحتی با یک دست هم با گوشی کار کنید.

 

صفحه نمایش؛ بزرگ و درخشان

میخواهیم اطلاعات کامل در ارتباط با صفحه نمایش گوشی A34 سامسونگ را در اختیار شما قرار دهیم. گوشی A34 دارای صفحه نمایش ۶٫۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل می‌باشد صفحه نمایش با یک لایه گوریلا گلس محافظت می‌شود که برای یک گوشی میانرده با قیمت مناسب کاملا قابل قبول است. این صفحه نمایش Super AMOLED از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و تا ۱۰۰۰ نیت روشنایی پشتیبانی می‌کند.

 

با استفاده از این گوشی شما این امکان را خواهید داشت که نرخ نوسازی صفحه نمایش را روی ۶۹ هرتز قرار دهید تا در مصرف باتری نیز سرفه‌جویی شود. در این حال نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز باعث می‌شود که شما این قابلیت دا داشته باشید که بازی‌های جدید را  با نرخ فریم بالاتر و روان‌تر تجربه کنید.

 

صفحه نمایش این دستگاه رنگ‌ها را با دقت خوب و قابل قبول نمایش میدهد می‌دهد، با این حال شما امکان این را خواهید داشت که تنظیمات نمایش رنگ‌ها را به دلخواه خود تغییر دهید. سامسونگ دو حالت Natural و Vivid را برای صفحه نمایش در نظر گرفته است و حتی این قابلیت را هم در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید رنگ‌ها را گرم‌تر یا سردتر کنید. حتی در حالت پیشرفته نیز این قابلیت در اتیار شما قرار داده شده است که می‌توانید درجه رنگ‌های قرمز و سبز و آبی را تغییر دهید و آن‌ها را زیاد یا کم کنید. البته که تنظیمات پیش‌فرض صفحه نمایش کاملا مناسب می‌باشد و به احتمال زیاد شما نیازی به تغییر دادن آن نخواهید داشت.

گلکسی آ34

از دیگر تنظیماتی که برای صفحه نمایش این گوشی در نظر گرفته شده می‌توانی به بالابردن میزان حساسیت صفحه نمایش به لمس اشاره کرد.

 

وضوح تصویر قابل قبولی که برای این صفحه نمایش در نظر گرفته شده باعث می‌شود که ازتماشای فیلم، عکس و یا بازی لذت کافی را تجربه کنید. بنابراین صفحه نمایش گوشی برای وب گردی و حتی بازی کردن و تماشای ویدیو مناسب خواهد بود. بزرگ بودن صفحه نمایش باعث می‌شود که استفاده از این گوشی برلای شما لذت بخش باشد.

 

از ویژگی‌های جذاب این گوشی خوش قیمت سامسونگ می‌توانیم به حسگر تشخیص اثر انگشت آن اشاره کنیم که زیر صفحه نمایش قرار دارد. حسگری که دارای سرعت بالا و عملکرد دقیق می‌باشد.

 

باتری گوشی سامسونگ A34

یکی دیگر از مسائل بسیار مهمی که در هر گوشی باید به آن توجه داشته باشیم باتری می‌باشد. کمپانی سامسونگ برای گوشی A34 از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده کرده است. باتری دارای عملکرد خوبی است. درصورتی که میزان روشنایی صفحه نمایش و نرخ نوسازی صفحه نمایش درحالت کم تنظیم شده باشد یا در حالت خودکار و حالت دارک مود هم فعال باشد در طول روز با مشکل باتری مواجه نخواهید شد. در تست‌های انجام شده بر روی این گوشی نتیجه به این صورت بود که این گوشی ۱۹ ساعت وب گردی و ۲۱ ساعت تماشای ویدیو را پاسخگو خواهد بود.

 

 

جالب است بدانید که این گوشی بدون شارژر در جعبه روانه ی بازار شده است، اما از شارژرهای ۲۵ واتی سامسونگ پشتیبانی می‌کند. در مدت زمان ۱۵ دقیقه چیزی نزدیک به ۲۷ درصد باتری را می‌توان شارژ کرد. ظرفیت باتری در مدت زمان ۳۰ دقیقه به ۴۹ درصد خواهد رسید و برای شارژ کامل باتری باید یک ساعت و نیم صبر کنید.

گوشی سامسونگ A34

اسپیکر گوشی سامسونگ A34 

موضوع جالبی که در بررسی تخصصی a34 باید به آن اشاره کنیم این است که این گوشی هوشمند اسپیکر استریو دارد که البته اسپیکر دوم همان اسپیکری است که بالای صفحه نمایش قرار گرفته و در زمان صحبت کردن از آن استفاده می‌کنید. اسپیکر اصلی گوشی روی لبه پایین قرار گرفته و حجم صدای بیشتری هم تولید می‌کند. این موضوع باعث شده که تعادل صدای دقیقی را از این گوشی شاهد نباشیم. به هر حال اسپیکر اول که روی لبه پایینی قرار گرفته هم بزرگ‌تر است و هم کیفیت بهتری در مقایسه با اسپیکر دوم دارد که کوچک‌تر ساخته شده و فضای کمتری هم دارد.

با این حال اسپیکرهای در نظر گرفته شده برای این گوشی حجم صدای خوبی تولید می‌کنند و صدایی شفاف و با جزییات پخش می‌کنند. از اسپیکرها ایراد خاصی نمی‌توان گرفت چرا که عملکرد خوبی از خود ارائه می‌دهند.

ویژگی‌های نرم‌افزاری گوشی سامسونگ A34 

در ادامه بررسی A34 باید به ویژگی‌های نرم افزاری این گوشی هوشمند هم اشاره کنیم. این گوشی سامسونگ با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One  UI 5.1 به بازار عرضه شده است. این گوشی دارای رابط کاربری نرم و روانی می‌باشد که امکانات زیادی پیش روی کاربران میتواند قرار دهد. دقیقا اکثر امکاناتی که گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ از نظر نرم افزاری ارائه می‌کنند را در این گوشی هم مشاهده خواهید کرد.

این گوشی سامسونگ دارای قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن است. ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن را می‌توان به راحتی شخصی‌سازی کرد. می‌توانید روی صفحه نمایش همیشه روشن ساعت قرار دهید یا موزیک پلیر را فعال کنید.  حتی می‌توانید اعلان‌های خودتان را روی این قسمتقرار داده، مشاهده نمائید.

تنظیمات نرم افزاری
ویژگی نرم افزاری

از دیگر ویژگی‌های نرم افزاری این گوشی باز کردن قفل با چهره است که با استفاده از این قابلیت که می‌توانید قفل گوشی را با حسگر تشخیص صورت نیز باز کنید.

همانند سایر گوشی‌هایی که به رابط کاربری One UI 5 مجهز شده‌اند، این گوشی با توجه به رنگی که برای تصویر پس زمینه انتخاب کرده‌اید می‌توانید رنگ آیکون‌ها را نیز به نسب همان رنگ و سلیقه ی خودتان تغییر دهد.

عملکرد سخت‌افزاری گوشی Galaxy A34

حالا نوبت به این می‌رسد که در بررسی گوشی A34 سامسونگ به عملکرد سخت‌افزاری بپردازیم. این گوشی هوشمند از تراشه MediaTeck Dimensity 1080 پشتیبانی میکند. تراشه‌ای که یک پردازنده هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی Mali-G68 MC4 را در خود قرار میدهد.

مدلی گروه 24شیائومی برای بررسی این گوشی در اختیار داشتیم از ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی پشتیبانی می‌کرد. همان‌طور که گفتیم گوشی در استفاده‌های روزمره واقعا عملکرد خوبی دارد.

برای اینکه بیشتر متوجه شویم که این گوشی چه توانی دارد از اطلاعات و نمودار های مختلفی استفاده کردیم.

نمودارها به ما نشان می‌دهند که گوشی A34 خیلی قدرتمند نیست، اما این گوشی  برای فعالیت‌های روزانه انتخاب کاملا مناسبی محسوب می‌شود. و توانایی اجرای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان و شبکه‌های اجتماعی را به خوبی داراست و حتی برای اجرای برخی بازی‌ها آن هم روی تنظیمات گرافیکی پایین گزینه ی بسیار مناسبی خواهد بود.

خبر خوب این که با گوشی A34 می‌توانید بازی‌های جدید را با لذت تجربه کنید. اما انتظار نداشته باشید که بازی‌ها با کیفیت بالایی اجرا شوند.

سخت افزار گوشی سامسونگ A34

دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A34 

گوشی A34 از ترکیب دوربین‌های جذابی بهرمند می‌باشد که باید در نقد و بررسی گوشی A34 به آن‌ها اشاره کنیم. دوربین اصلی این گوشی هوشمند به حسگر ۴۸ مگاپیکسلی مجهز شده که دارای OIS می‌باشد. در کنار دوربین اصلی دوربین اولتراواید با حسگر ۸ مگاپیکسلی قرار گرفته است و یک دوربین ماکرو با حسگر ۵ مگاپیکسلی نیز دارد. و باید بدانید که دوربین سلفی این گوشی از حسگر ۱۳ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود.

 

دوربین اصلی این گوشی با استفاده از تکنیک Quad Bayer می‌تواند عکس‌هایی با وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسل ثبت کند و تفکیک رنگ مناسبی را دارد. البته درصورت و جود نور کافی امکان ثبت عکس با وضوح ۴۸ مگاپیکسل را نیز دارد.

 

دوربین اولتراواید گوشی A34 هم می‌تواند با زاویه ۱۲۳ درجه عکس ثبت کند. البته خوب است بدانید که دوربین اولتراواید به فوکوس خودکار مجهز نمی‌باشد.

 

دوربین ماکرو گوشی A34 به فوکوس مجهز شده است که قابلیت این را دارد که از فاصله ۴ سانتی‌متری عکاسی کند.

 

اپلیکیشن دوربین که به‌طور پیشفرض بر روی تمامی گوشی های سامسونگ نصب شده است چیز متفاوتی را در مقایسه با دیگر گوشی‌های سامسونگ برای ارائه ندارد. در این اپلیکیشن دوربین به حالت‌های مختلف عکاسی و فیلم‌برداری دسترسی خواهید داشت. ویژگی اصلی اپلیکیشن دوربین این است که ویژگی عکاسی در حالت پرو را نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. در این قسمت می‌توانید ISO، میزان وایت بالانس و فوکوس و سرعت شاتر را به صورت دستی به دلخواه خود تغییر دهید.

دوربن گوشی سامسونگ گلکسی a34

عکاسی با دوربین اصلی

همان‌طور که قبلا هم گفته شد دوربین اصلی گوشی A34 می‌تواند عکس‌هایی با وضوح تصویر ۱۲ مگاپیکسل را برای شما عکاسی کرده لحظات زیبای شمارا به ثبت برساند. با توجه به اینکه با یک گوشی میان‌رده روبه رو هستیم، دوربین اصلی، عکس‌هایی با کیفیت مناسب رو به بالا در واقع قابل قبول را برای شما ثبت میکند. البته در برخی مواقع یا برخی صحنه‌ها احساس می‌کنید که عکس‌های ثبت شده رنگ‌های بسیار قوی‌تری دارند.

عکاسی پرتره

باید بدانید با این که گوشیA34 به دوربین تشخیص عمق مجهز نشده است، می‌توانید با آن عکس‌های پرتره نیز ثبت کنید. سوژه اصلی به خوبی از محیط پس زمینه جدا می‌شود و می‌توانید عکس‌های پرتره جذابی را ثبت کنید. البته بعضی وقت‌ها عکاسی پرتره از سوژه‌هایی مانند گل ها و گیاهان که ضریف کاری زیادی دارند و کوچک هستیند خیلی خوب اجرا نمی‌شود.

عکاسی با دوربین اولتراواید

دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید این گوشی هوشمند هم می‌تواند عکس‌های مناسبی را برای شما به ثبت برساند. عکس‌هایی که نویز زیادی ندارند و از کیفیت و جزییات مناسبی بهرمند می‌باشند.گاهی اوقات درعکس‌های اولتراواید نیز شاهد این خواهید بود که رنگ‌ها قوی‌تر میشوند.

عکاسی با دوربین اولتراواید گوشی سامسونگ a34
عکاسی با دوربین اولتراواید گوشی سامسونگ a34
عکاسی با دوربین اولتراواید گوشی سامسونگ a34
عکاسی با دوربین اولتراواید گوشی سامسونگ a34

عکاسی با دوربین ماکرو

با دوربین ماکروی گوشی می‌توانید از اجسام بسیار ریز به صورت ذره بینی واز فاصله ۴ سانتی‌متری عکس های خود را به ثبت برسانید. برخورداری از فوکوس نیز باعث شده است که بتوانید عکس‌های ماکرو زیبا و جذابی در را در لحظه به ثبت برسانید.

Samsung A34 5G Macro shot
Samsung A34 5G Macro shot

عکاسی با دوربین سلفی

دوربین سلفی قرار گرفته برای گوشی A34 نیز می‌تواند پاسخگوی نیاز های شما در عکاسی و روز و شب باشد و شمارا از عملکرد خود راضی نگهدارد. جالب است بدانید که با دوربین سلفی می‌توانید عکس‌های پرتره نیز ثبت کنید.

عکاسی در شب با دوربین اصلی

دوربین اصلی گوشی A34 به ویژگی عکاسی در شب مجهز شده است. این ویژگی قابلیت این را دارد که کیفیت عکس‌ها را در شب افزایش دهد. د راین حالت شما میتوانید میزان جزییات بیشتری را مشاهده کرده، نویز عکس‌ها را نیز کاهش دهید.

 

البته که دوربین اولتراواید این گوشی به ویژگی عکاسی در شب مجهز نمی‌باشد و عکس‌های اولتراواید در شب کیفیت قابل قبولی را برای شما نخواهند داشت.

کیفیت فیلم‌برداری با A34

 

این گوشی از قابلیت4K پشتیبانی میکند بنابراین با گوشی A34 می‌توانید با وضوح تصویر 4K و نرخ ۳۰ فریم برثانیه فیلمبرداری کرده از آن لذت ببرید. با دوربین اولتراواید هم توانایی فیلمبرداری Full HD با نرخ ۳۰ فریم برثانیه را میتوانید به ثبت برسانید. در ادامه می‌توانید نمونه فیلمبرداری این گوشی با کیفیت Full HD را مشاهده نمائید. میزان جزییات در ویدیو‌ها قابل قبول است و رنگ‌ها هم خوب به نظر می‌رسند.

 

مشخصات

مشخصات کلی

ابعاد

۸.۴×۷۶.۸×۱۶۰.۱ میلی‌متر

وزن

۲۰۰ گرم

توضیحات سیم کارت

سایز نانو (۸.۸ × ۱۲.۳ میلی‌متر)

ساختار بدنه

قاب جلو از جنس شیشه / قاب پشت و فریم از جنس پلاستیک

ویژگی‌های خاص

مجهز به حس‌گر اثرانگشت

مناسب عکاسی

تعداد سیم کارت

دو عدد

ویژگی‌های کلیدی

صفحه‌نمایش با‌کیفیت / دوربین اصلی مناسب / رابط کاربری One UI ۶

زمان معرفی

۱۱ دسامبر ۲۰۲۳

مدل

Galaxy A۱۵

دسته ‌بندی

‌میان‌رده

پردازنده

تراشه

Mediatek Helio G۹۹ Chipset

پردازنده‌ مرکزی

۲x Cortex-A۷۶ + ۶x Cortex-A۵۵

توضیحات سیم کارت

۱x Cortex-X۲ + ۳x Cortex-A۷۱۰ + ۴x Cortex-A۵۱۰

فرکانس پردازنده‌ مرکزی

۲.۰ – ۲.۲ گیگاهرتز

پردازنده‌ گرافیکی

Mali-G۵۷ MC۲ GPU

حافظه

حافظه داخلی

۱۲۸ گیگابایت

مقدار RAM

هشت گیگابایت

پشتیبانی از کارت حافظه

microSD

صفحه نمایش

فناوری صفحه‌ نمایش

Super AMOLED

بازه‌ اندازه صفحه نمایش

۶.۰ اینچ و بزرگتر

اندازه

۶.۵ اینچ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *