نمایندگی سامسونگ

سامسونگ ایران

تعمیر باتری گوشی سامسونگ

همه چیز درباره تعمیر باتری گوشی سامسونگ

باتری گوشی از مهم‌ترین اجزای موبایل است که خرابی آن می‌تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند. گوشی‌های هوشمند از باتری‌های قدرتمندی برخوردارهستند که نیروی مورد نیاز گوشی را حتی برای بیش از یک روز تأمین میکنند. باتری گوشی در صورت استفاده نادرست، به سرعت خراب میشود. با ارائه ی راهکارهای نمایندگی گوشی سامسونگ به شما کمک میکنیم تا از خراب شدن زود هنگام باتری گوشی سامسونگ جلوگیری کنید.
سامسونگ از محبوب‌ترین برندهای موجود در بازار ایران به شمار می‌رود و کاربران به تعمیر باتری گوشی سامسونگ نیاز پیدا میکنند. در این مطلب قصد داریم راه کارهایی برای افزایش طول عمر باتری گوشی سامسونگ و خدماتی از قبیل هزینه تعمیر باتری گوشی سامسونگ را خدمت شما ارائه دهیم.

تعمیر گوشی سامسونگ

چرا باتری گوشی سامسونگ خراب می‌شود؟

تمامی باتری‌های دستگاه‌های الکترونیکی که باتری گوشی هم شامل آن میشد، عمر مشخصی برای خودشان دارند و حتی در صورت رعایت تمام نکات مربوط به استفاده درست از باتری گوشی، در نهایت بعد از مدتی با افت عملکرد باتری مواجه خواهید شد.
مهم‌ترین دلایل خراب شدن باتری گوشی سامسونگ و همچنین راه ‌کارهای موجود برای جلوگیری از خراب شدن باتری را در ادامه بررسی می‌کنیم.

8 دلیل خرابی باتری گوشی سامسونگ

 

  • استفاده بیش از اندازه از پاوربانک برای شارژ باتری

استفاده مداوم از پاوربانک ها به جای شارژر می‌تواند باعث خراب شدن باتری موبایل شود و مجبور به تعمیر و یا تعویض آن شوید. معمولاً ولتاژ پاوربانک با ولتاژ استاندارد باتری گوشی متفاوت است. از طرفی در بازار، پاوربانک‌های تقلبی وجود دارند که استفاده از آن‌ها باتری گوشی شما را خراب میکنند.برای استفاده از پاوربانک در مواقع اجبار حتما از نمونه های اورجینال آن که با مشخصات گوشی شما متناسب باشد استفاده کنید.

  • اتصال گوشی به شارژر برای مدت طولانی

بسیاری از کاربران عادت دارند تا گوشی خود را برای مدت طولانی به شارژر متصل میکنند این کار باعث میشود تا باتری جریان برقی بیشتر از ظرفیت خودش را دریافت کند و در طولانی مدت باعث خراب شدن باتری گوشی سامسونگ میشود. بهترین کار این است قبل از اینکه باتری گوشی کامل پر شود آن را از شارژ خارج کنید. در غیر این صورت باید به فکر هزینه تعمیر باتری گوشی سامسونگ باشید.
بهترین زمان برای خارج کردن گوشی از شارژ زمانی است که به شارژ 80 درصد رسیده است.

  • استفاده از شارژر‌های تقلبی

همیشه از شارژری که کارخانه سامسونگ توصیه کرده، برای شارژ باتری گوشی سامسونگ استفاده کنید. استفاده از شارژرهای تقلبی، نوسان جریان دارند که در نهایت به باتری آسیب میرسانند. ضمنا اگر گوشی شما از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کند، استفاده از شارژرهای فست، در طولانی‌مدت باعث خراب شدن باتری و خالی شدن آن در زمان کم می‌شود.

  • شارژ کردن باتری، زمانی که هنوز شارژ کافی دارد

زمانی که هنوز شارژ باتری گوشی شما کم نشده، بهتر است آن را به شارژ نزنید. شارژ مداوم گوشی در این حالت باعث می‌شود تا پس از مدتی، باتری ظرفیت خود را از دست داده و سریع خالی شود. زمانی گوشی سامسونگ را شارژ کنید که باتری آن ۲۰ درصد است، و زمانی که به 80 درصد رسید، از شارژر جدا کنید.

  •  خرابی IC  شارژ

وظیفه کنترل جریان ورودی به گوشی را ای سی شارژ برعهده دارد. اگر ای سی خراب شود، جریان برق با نوسان وارد شده که همین امر باعث آسیب رسیدن به باتری خواهد شد. خرابی این قطعه باعث میشود در زمانی که از گوشی استفاده نمی‌کنید هم، شارژ آن خالی شود. اگر IC گوشی شما خراب شده است، باید آن را تعمیر کنید. حتما تعمیرات آن را به یک تعمیرکار ماهر بسپارید. در غیر اینصورت بعد از گذشت زمان علاوه بر تعویض IC مجبور میشوید به فکرهزینه تعمیر باتری گوشی سامسونگ خود نیز باشید. شما می‌توانید تعمیر IC خود را به نمایندگی تعمیر سامسونگ در تهران بسپارید.

  • اجازه دادن برای خالی شدن کامل باتری

اگر اجازه دهید تا باتری گوشی به طور کامل خالی شود و بعد، گوشی را به شارژر متصل کنید بسیار کار اشتباهی است، زیرا منجر به خراب شدن باتری در طول زمان می‌شود. بهترین کار این است که اجازه ندهید تا شارژ گوشی سامسونگ از ۲۰ درصد کمتر شود. با خالی شدن باتری، به باتری این اجازه را داده‌اید که از تمام توان خود برای روشن نگه داشتن گوشی استفاده کند و فشار زیادی را متحمل شود.

  • خرابی سوکت شارژ

جدا کردن کابل از گوشی و اتصال دوباره ی آن برای دفعات زیاد باعث خرابی سوکت شارژ میشود. همچنین در طول زمان، کثیفی‌ها در سوکت شارژ جمع می‌شود و عملکرد آن را تحت شعاع قرار میدهد. همچنین تماس سوکت با آب ممکن است باعث شارژ نشدن صحیح باتری شود. همیشه سعی کنید کابل شارژر را با احتیاط کامل به سوکت شارژر متصل کنید. هرچند وقت یکبار سوکت شارژ را با یک مسواک تمیز کنید.

اگر سوکت شارژر شما خراب شد برای تعویض آن اقدام کنید. مرکز ما خدمات را با بهترین قیمت و کیفیت به شما ارائه میدهد.

  • وارد شدن ضربه فیزیکی به باتری

باتری گوشی، یک قطعه الکترونیکی است و می‌تواند در اثر ضربات فیزیکی، آسیب ببیند. اگر آسیب شدید باشد، روی عمکلرد باتری تاثیر میگذارد؛ مثلاً باعث خالی شدن سریع باتری میشود.

نشانه‌های خرابی باتری گوشی سامسونگ

حالا از کجا متوجه شویم که باتری گوشی سامسونگ خراب شده و نیاز به تعویض دارد؟ مواجه شدن با نشانه‌هایی، به این معنی است که باتری گوشی سامسونگ شما خراب شده و ظرفیت سابق را ندارد. نشانه ها بدین شرح میباشد:

  •  خاموش شدن خود به خود گوشی

زمانی که گوشی شما شارژ کافی دارد اما به صورت خود به خود و بدون دلیل ناگهانی خاموش می‌شود، احتمالا زیاد باتری گوشی سامسونگ شما خراب شده و باید آن را تعویض کنید.

  • روشن ماندن گوشی زمان اتصال به شارژر

اگر گوشی شما فقط زمان اتصال به شارژر روشن می‌ماند و بعد از جدا شدن از کابل شارژ، خاموش می‌شود، نشان دهنده ی خرابی باتری گوشی سامسونگ است.در این حالت تنها راه تعویض باتری گوشی سامسونگ است.

  • خالی شدن سریع باتری

اگر شارژ موبایلتان بعد از خارج کردن از شارژ هر لحظه کمتر و کمتر میشد، میتوانید به این نتیجه برسید که عمر باتری گوشی شما تمام شده است، و باید برای تعمیر باتری گوشی سامسونگ خود اقدام کنید.

  • متورم شدن باتری گوشی

از نشانه‌های ظاهری خرابی باتری گوشی، متورم شدن باتری است. باتری‌های گوشی‌های سامسونگ عموما از جنس لیتیوم یونی و یا لیتیوم پلیمری هستند. این باتری‌ها در اثر شارژ و خالی شدن‌های پشت سر هم، خراب  میشوند. این خرابی باعث از هم گسستگی سلول‌ها و در نهایت، متورم شدن باتری می‌شود. وقتی با این مشکل رو به رو شدید سریعا برای تعمیر آن اقدام کنید. زیرا متور شدن باتری روی بقیه اعضایگوشی مانند ال سی دی فشار می آورد و شما باید هزینه بیشتری بکنید تا گوشی شما تعمیر شود. مرکز تعمیر باتری گوشی سامسونگ با کمترین هزینه ها برای خدمت گذاری آماده است.

  • بیش از حد داغ شدن گوشی

اگر متوجه شدید که گوشی شما در قسمت باتری بیش از حد معمول داغ می‌شود، احتمال خرابی باتری بسیار بالاست. گرم شدن گوشی هنگام بازی و یا اتصال گوشی به شارژر یک مسئله طبیعی است نگران آن نباشید.

آیا امکان تعمیر باتری وجود دارد؟

اگر باتری گوشی خراب شده باشد، به جز تعویض باتری راه دیگری وجود ندارد. باتری گوشی‌ها حتما باید تعویض شوند وقابلیت تعمیر ندارند. اگرمربوط به سوکت شارژ باشد، تعویض این قطعه میتوان، مشکل را حل کرد نیازی به تعویض باتری گوشی نمیباشد.

قیمت تعویض باتری گوشی سامسونگ

از مهم‌ترین مسئله در تعمیر و تعویض باتری‌های گوشی سامسونگ، هزینه‌ی آن است که برای آن می‌پردازید. قیمت تعویض باتری گوشی سامسونگ ثابت نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد.

برخی از مهم‌ترین موارد در تعیین قیمت را خدمتتان ارائه میدهیم،

نوع گوشی و باتری

قیمت گوشی سامسونگ

میزان پیچیده بودن روند تعمیر

میزان تخصص تعمیرکار و دستمزد او

تعویض باتری انواع گوشی سامسونگ را به ما بسپارید

تعویض باتری گوشی، یک کار بسیار تخصصی است و باید به صورت اصولی این کار انجام شود. متخصصان مجموعه تعمیر گوشی جدید سامسونگ می‌توانند این کار را با نهایت کیفیت برای شما انجام دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا