نمایندگی سامسونگ

سامسونگ ایران

خرابی پرینتر سامسونگ

خرابی پرینتر سامسونگ

شرکت سامسونگ به یکی از تولیدکنندگان بزرگ لوازم الکترونیکی در دنیا تبدیل شده. شعار سامسونگ، تبدیل شدن به رهبر بازار دیجیتال جهان میباشد. یکی از محصولات محبوب این شرکت، پرینتر است که دارای کیفیت و دوام بالایی میباشند. در این مطلب درباره خرابی های رایج پرینتر سامسونگ صحبت میکنیم.

خرابی پرینتر سامسونگ

بررسی برخی خرابی پرینتر سامسونگ

چرا پرینتر سامسونگ من پرینت نمی گیرد؟

ممکن است پرینتر سامسونگ به منبع برق وصل نباشد. و یا شاید در ویندوز، پرینتر سامسونگ را به عنوان پرینتر پیش فرض انتخاب نکردید. ابتدا پرینتر سامسونگ را به برق متصل کنید، دکمه پاور را فشار دهید و در محیط ویندوز، پرینتر سامسونگ را به عنوان پرینتر پیش فرض انتخاب نمایید. چاپ نکردن و پرینت نگرفتن پرینتر، یکی از مشکلات عمومی پرینتر‌ها است.

خرابی پرینتر سامسونگ می‌تواند به دلایل زیر باشد:

  1. کابل بین پرینتر و کامپیوتر که برای اتصال میباشد به درستی متصل نشده است: اول از همه آن را چک کنید.
  2. کابل اتصال صدمه دیده: کابل اتصال را در یک سیستم دیگر که درست کار می‌کند، امتحان و از سلامت آن مطمئن شوید.
  3. تنظیمات پورت پرینتر نادرست است: تنظیمات پرینتر ویندوز را چک کنید تا مطمئن شوید که پرینت به پورت اتصال مورد نظرتان ارسال می‌شود.
  4. شاید خرابی پرینتر سامسونگ ناشی از پیکربندی اشتباه آن باشد. تنظیمات پرینت را بررسی کنید. برای اینکار به بخش راهنمای پرینتر مراجعه کنید.
  5. حتما حواستان باشد که درایور پرینتر سامسونگ به درستی نصب شده باشد.
  6. پرینتر شما خوب عمل نمی‌کند: پیام ظاهر شده در کنترل پنل پرینتر را چک کنید تا متوجه شوید آیا چاپگر یک خطای سیستمی را نشان می‌دهد یا خیر. در صورت مشکل با نمایندگی سامسونگ تماس بگیرید.
  7. توجه کنید، اگر سینی خروجی پرینتر پر باشد، عملیات چاپ صورت نمیگیرد.

 

چاپگر مواد چاپ را از کاغذ اشتباه انتخاب می‌کند

این خرابی پرینتر سامسونگ احتمال زیاد به دلیل انتخاب اشتباه paper option دربخش Printing  Preferences  اتفاق افتاده است. در خیلی از نرم افزارها، انتخاب منبع کاغذ از تب Paper در Printing Preferences  انجام میگیرد. دفترچه راهنمای پرینتر سامسونگ خود را مطالعه کنید، از Help پرینتر سامسونگ هم می‌توانید کمک بگیرید. سپس منبع کاغذ درست را انتخاب نمایید.

نیمی از صفحه سیاه شده

این نوع خرابی پرینتر سامسونگ ب دو دلیل اتفاق می افتد: یا بخش تنظیم جهت بندی صفحه اشتباه است و یا اندازه کاغذ شما با تنظیمات اندازه کاغذ پرینتر یکی نیست.

پرینتر سامسونگ پرینت می‌گیرد، ولی متن درهم است!

دلیل این نوع خرابی پرینتر سامسونگ میتواند دلایل زیر باشد:

  1. کابل پرینتر شل یا خراب است.
  2. یک نرم افزاری بد عمل می‌کند.
  3. سیستم عامل کامپیوتر شما مشکل دارد.

صفحات پرینت گرفته شده سفید هستند

  1. ممکن است کارتریج خالی باشد.
  2. برخی از قسمت های پرینتر خراب هستند.

گاهی وقت ها پرینتر از فایل های PDF به درستی پرینت نمیگیرد، و برخی از بخش های  PDF چاپ نمی‌شوند. این مشکل امکان دارد به دلیل سازگار نبودن PDF با محصولات Acrobat اتفاق بیفتد.

گاهی کیفیت تصویر چاپ شده مناسب نیست. امکان دارد رزولوشن تصویر پایین باشد. در این شرایط سایز عکس را کاهش دهید. با این کار کیفیت و وضوح عکس بیشتر میشود.

قبل از پرینت، دود سفید از سینی خروجی پرینتر خارج می‌شود

در این حالت خرابی در پرینتر سامسونگ وجود ندارد. استفاده از کاغذ مرطوب باعث ایجاد چنین اتفاقی میشود.

 

پرینتر از کاغذ با سایز خاص پرینت نمیگیرد

دلیل این اتفاق، یکی نبودن سایز کاغذ با تنظیمات سایز کاغذ در پرینتر است. در Printing Preferences، تب Paper را انتخاب کنید و با انتخاب گزینه  Custom سایز کاغذمورد استفاده خود را انتخاب کنید.

هنگام استفاده از پرینتر بوی عجیبی ساطع میشود

احتمالا زیاد دلیل بوی بد بخار شدن روغن مورد استفاده از fuser است. معمولا بعد از چاپ بیش از 100 صفحه رنگی این اتفاق می افتد. خیالتان راحت باشد این مشکل موقتی است.

تعمیر پرینتر در محل با نمایندگی تعمیرات سامسونگ

تعمیر پرینتر در محل شامل ارائه انواع خدمات تخصصی نصب، سرویس و تعمیر انواع پرینترهای لیزری و جوهری سامسونگ می‌شود. در هر ساعتی که نیاز به تعمیر خرابی پرینتر سامسونگ داشتید میتوانید با شماره 021-54102 تماس بگیرید.

نیمه پرینت گرفتن

 موارد متعددی باعث ایجاد این مشکل می‌شود در ادامه به آن میپردازیم.

ابتدا از ساده‌ترین دلیل شروع کنیم، بعضی اوقات جا ماندن یک شی کوچک درون پرینتر از انجام پروسه درست چاپ جلوگیری میکند.

یکی از این علت ها، سرویس پرینت اسپولر است که باعث مدیریت فایل‌های ارسالی به پرینتر می‌شوند. با کمک این سرویس، شما قادر هستید به راحتی فرمان های چاپی را که در صف قرار دارند را کنترل کنید. اما این سرویس گاهی نیز باعث اختلال میشود. در صورت بروز چنین مشکلی کافیست سرویس پرینت اسپولر را قطع کنید.

در قدم بعدی باید میزان کارتریج را کنترل کنید، گاهی کم شدن میزان کارتریج باعث بروز چنین مشکلی شود. گاهی مواردی مانند پاره شدن نوار پلمپ، نصب نادرست کارتریج و در نهایت عدم اتصال پرینتر با کارتریج نیز باعث بروز این مشکل میشوند.

روشن خاموش شدن چراغ قرمز در پرینتر

اگر چراغ قرمز روشن خاموش شد، زمان تعویض و یا شارژ کارتریج رسیده.

اما ثابت ماندن چراغ قرمز، می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. اولین مورد اینکه کاغذ درون پرینتر گیر کرده. گاهی نیز با نصب نادرست کارتریج، با روشن ماندن چراغ قرمز روبرو خواهید شد.

ارور install black cartridge

این ارور مربوط به کارتریج میباشد، و می‌تواند معنا و مفهوم متفاوتی داشته باشد. چیپست یکی از اصلیترین قطعات کارتریج بوده و عامل ارتباطی پرینتر با آن محسوب می‌شود. اگر کارتریج به درستی نصب نشود، پرینتر با آن ارتباط برقرار نمیکند و این ارور ظاهر میشود.

معنای ارورهای پرینتر سامسونگ

موقع استفاده از پرینتر سامسونگ، با ارور‌ها و کد‌های خطای مختلفی مواجه میشویم. در ادامه قصد داریم به معنای ارور پرینتر سامسونگ بپردازیم.

کد خطا H2: در هنگام گرم کردن منبع تغذیه مشکلی به وجود آمده. در این زمان باید تمام اتصالات به پرینتر را چک کرد.

کد خطا 16: برای تعویض و یا شارژ کردن کارتریج پرینتر اقدام کنید.

کدC2-1110 ، C2-1120، C2-1140: تمام این کدها مربوط به کارتریج است. در هنگام مشاهده این کدها باید بدانید که حدود 10 درصد از کارتریج باقی مانده است.

کد:C1-1510  کارتریج مورد استفاده با پرینتر شما سازگاری ندارد.

نمایندگی تعمیرات پرینتر در تهران

اگر پرینتر سامسونگ شما به مشکل خورد میتوانید با خیال راحت پرینتر خود را به نمایندگی تعمیرات پرینتر در تهران بسپارید. متخصصین با تجربه نمایندگی سامسونگ در کوتاه ترین زمان ممکن مشکل پرینتر را حل میکنند. تمام خدمات در این نمایندگی با گارانتی همراه میباشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا