مقالات

گوشی سامسونگ A73
دسته بندی:
زمان مورد نیاز برای مطالعه: 1 دقیقه

فهرست مطالب

گوشی‌های سامسونگ در کشور ما طرفداران زیادی دارند هچنین جزو پرفروش ترین گوشی‌های جهان هستند. کمپانی سامسونگ با راه انداختن خط تولید گوشی‌های مدل‌های a، توانسته مشتریان بسیاری را جذب و بازار اقتصادی را در اختیار بگیرد. حالا نوبت به جدیدترین گوشی سری A سامسونگ رسیده، یعنی گوشی گلکسی A73 سامسونگ که پر کاربردترین گوشی‌ این سری به حساب می‌آید. این گوشی دارای دوربین خوب، پردازنده بهینه و پایدار، باتری با کیفیت و نمایشگر فوق‌العاده خوب می‌باشد. مزایا این گوشی به گونه‌ای می‌باشد که می‌توان این مدل گوشی به‌ عنوان یک گوشی قاتل پرچمدار با ارزش اقتصادی مناسب، با رقبا به رقابت گذاشت.

در صورت بروز هر گونه مشکل در رابطه با این گوشی می‌توانید به مرکز تعمیرات موبایل سامسونگ مراجعه کنید.در ادامه نمایندگی سامسونگ قصد دارد به تحلیل عملکرد گوشی سامسونگ A73 پردازد تا ازکارایی این گوشی جذاب سامسونگ مطلع شویم و ببینیم آیا خرید گوشی سامسونگ A73 5G عاقلانه می‌باشد یا انتاخاب گزینه های بهتری در این رنج قیمتی وجود دارد؛ همراه ما بمانید گوشی a73 سامسونگ را در پایین مشاهده ی‌کنید که مربوط به نسخه 256 گیگابایت میباشد. 24 سامسونگ همچنین گوشی A73 سامسونگ را برای شما تعمیر می‌کند.

بررسی طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A73 5G

گوشی گلکسی a73 سامسونگ دارای ظاهری شکیل و مستحکم است. این ویژگی موجب شده تا هم خانم‌ها  و هم آقایان از در دست گرفتن آن احساس راحتی داشته باشند. a73 تنها 181 گرم وزن دارد که به نسبت سایز نمایشگر و ظرفیت باتری میزان بسیار مناسب و کمی است. البته این وزن بسیار کم و سبک به خاطر ساختار پلاستیکی قاب پشتی گوشی می باشد که باعث شد گوشی بسیار سبک و خوش فرم باشد. گلکسی a73 سامسونگ تنها 7.6 میلی‌مترارتفاع دارا است و در طول 163.7 و عرض 76.1 ساخته شده. در مقایسه با رقبا می‌توان باریکی و خوش‌دستی این گوشی را پیش بینی کرد. این گوشی به دلیل قاتل پرچمدار بودن از گواهی IP67 هم استفاده می‌کند که به معنی ضدآب بودن دستگاه است، اگرچه انتظار داشتیم از گواهی ip68 استفاده شود.

قاب پلاستیکی اما مقاوم و رنگارنگ

قاب این گوشی از جنس پلاستیک میباشد. اما لازم به ذکر که این پلاستیک از کیفیت بالایی برخوردار است. این ویژگی  می‌تواند به کاهش آسیب دیدن گوشی در برابر خط‌وخش و ضربات افزایش یابد، همچنین مات بودن این قاب باعث می‌شود کثیفی و جای انگشت به‌هیچ‌عنوان به چشم نیاید و در این صورت اگر علاقه‌ای به استفاده از قاب محافظ جانبی ندارید، مشکلی برای گوشی پیش نمی‌آید که شما را ناراضی کند، اما باید مراقب باشید که آسیب فیزیکی جدی به آن وارد نشود. گوشی a73 در رنگ‌های سفید، خاکستری و نعنایی وارد بازار شد. اما آیا با توجه به قیمت گوشی A73 5g بدنه میباست به این صورت باشد؟ قاب پلاستیکی پشت به ماژول دوربینی مجهز و هنگام کار با آن مشکلی برای شما پیش نمی‌آید. این ماژول مستطیل شکل میزبان چهار حسگر قدرتمند و یک فلش LED می باشد. ماژول با قاب یکپارچه شده و همین امر موج زیبایی بیشتر ظاهر آن شده است.

فریم میانی آلومینیومی، میزبان درگاه‌های ارتباطی

فریم میانی گوشی سامسونگ گلکسی A73 از آلومینیوم بسیار باکیفیت، که مقاومت بالایی در برابر ضربات و خط‌ و خش را دارا می‌باشد. علاوه بر آن میزبان درگاه‌ها و دکمه‌های کاربردی گوشی می‌باشد. در سمت راست گوشی شاهد دکمه پاور و دکمه‌های افزایش و کاهش صدا هستیم و در سمت چپ درگاه و دکمه‌ای مشاهده نمی‌شود. در پایین فریم درگاه شارژ تایپ C، اسپیکر و میکروفون جای گرفته و در قسمت بالای گوشی میکروفون دوم و درگاه سیم‌کارت قرار دارند. این گوشی با دو سیم‌کارت هم‌زمان عمل می‌کند. چنانچه قصد استفاده از کارت حافظه دارید، به دلیل اشتراکی بودن درگاه کارت حافظه با اسلات دوم سیم‌کارت، باید بین دو سیم‌کارته بودن یا داشتن کارت حافظه یک مورد را انتخاب کنید.

بررسی صفحه‌ نمایش گوشی A73 5G سامسونگ

محافظ گوریلاگلس 5

رفرش ریت 120 هرتزی

نمایشگر بزرگ

نمایشگر جزو مهم‌ترین قسمت‌های گوشی میباشد. سامسونگ به‌خوبی راه جذب مشتری توسط نمایشگر را در اختیار دارد و همه مطلع هستیم که نمایشگرهایی که سامسونگ عرضه می‌دارد در نوع خودش بی‌رقیب هستند. همچنین برندهای محبوب زیادی از نمایشگرهای آن بهره می‌برند. در نتیجه انتظارمان از نمایشگر این گوشی اصلاً پایین نخواهد بود و مطلع هستیم که حداقل روی کاغذ، این گوشی نمایشگر فوق‌العاده خوبی را دارا می‌باشد.

بررسی کیفیت بسیار بالای صفحه‌نمایش سامسونگ در مقابل اندازه بزرگ

در بسیاری از گوشی‌ها با افزایش سطح نمایشگر، کیفیت صفحه پایین می آید. اما گوشی A73 سامسونگ با وجود نمایشگر 6.7 اینچی، رزولوشن فوق‌العاده 1080 در 2400 پیکسل را دارا می‌باشد. تراکم پیکسلی 393 پیکسل در هر اینچ موجب شفافیت تصویر میشود. این نمایشگر از نوع Super AMOLED Plus، که در حدود 87 درصد از پنل جلویی را در بر گرفته. این  گوشی برای بازی و فیلم دیدن بسیار مناسب است. نمایشگر این گوشی توسط فناوری گوریلاگلس 5 محافظت شد، که موجب مقاومت در برابر ضربات و خط‌ و خش میشود و به‌ راحتی در معرض آسییب قرار نگیرد.

نرخ نوسازی سریع در نمایشگری پر نور

امروزه در بازار گوشی‌های هوشمند برای تبدیل شدن به قاتل پرچمدار، نیاز به ویژگی‌های پرچمدار در قالب قیمت پایین می‌باشد. یکی از این قابلیت‌ها رفرش ریت بالا می‌باشد که امروزه در گوشی‌های ارزان هم به چشم می‌خورد. اما در پنل‌های کم کیفیت‌تر. گوشی گلکسی A73 5G سامسونگ دارای نمایشگر فوق‌العاده باکیفیت با رفرش ریت 120 هرتز می باشد و سرعت را همراه باکیفیت عرضه می‌کند. سرعت نمایشگر 120 هرتزی در وب‌گردی و حتی بعضی بازی‌ها بسیار تأثیرگذار و محتوا را به نرمی با بالاترین کیفیت نشان می دهد. این نمایشگر همچنین با روشنایی 800 نیتی موجب شده تا در فضای بیرونی بتوانید به راحتی با آن کار کنید.

اسپیکر گوشی A73

اسپیکر گوشی A73 سامسونگ

اگر اسپیکر گوشی برایتان حائز اهمیت می‌باشد و دوست دارید گوشی‌ای که خریداری می‌کنید صدای بلند و واضحی دارا باشد، خرید گوشی سامسونگ A73 بهترین گزینه است. کیفیت صدای اسپیکرهای این گوشی فوق‌العاده می‌باشد. وضوح صدا در آن بسیار عالی می‌باشد. همچنین بیس موسیقی را به‌خوبی اجرا می‌کند. اسپیکر تماسی که در بالای پنل جلویی قرار گرفته به‌ عنوان اسپیکر دوم عمل کرده است. نکته قابل‌توجه این اسپیکر این است که بیس و وضوح بسیار خوبی دارد که با اسپیکر اصلی هیچ تفاوتی ندارد. در نتیجه ترکیب آن با اسپیکر قدرتمند اصلی بسیار جذاب و دلنشین می‌باشد.

عملکرد سخت‌ افزار گوشی A73 5G سامسونگ

گوشی سامسونگ a73 در مدل های مختلف میزان رم و حافظه داخلی وارد بازار شد تا به نسبت بودجه‌ای که برای خرید گوشی می‌خواهید خرج کنید تناسب داشته باشد. بتوانید بهترین گوشی ممکن را خریداری کنید. مدل A73 گوشی سامسونگ در  میزان 6 و 8 گیگابایت رم با حافظه داخلی 128 و 256 گیگابایت به بازارعرضه شد. اگر اهل بازی و فیلم دیدن یا گرفتن عکس با دوربین هستید، بهتر نسخه 256 گیگابایت حافظه داخلی به همراه 8 گیگابایت رم را برای خرید انتخاب کنید. با وجود پشتیبانی از کارت حافظه داخلی دیگر لازم نیست نگران کمبود فضای ذخیره‌سازی باشید و هرچقدر که بخواهید می‌توانید اطلاعات و فایل در آن سیو داشته باشید. دقت داشته باشید که برای استفاده از کارت حافظه داخلی نمی‌توانید از سیم‌کارت دوم استفاده کنید و باید بین آن‌ها یک گزینه را انتخاب کنید.

بررسی پردازنده گیمینگ پرقدرت با پشتیبانی از فناوری 5G

گوشی گلکسی a73 سامسونگ از پردازنده بسیار بهینه و پایدار اسنپ دراگون 778G بهره می‌برد که مجهز به فناوری 5G می‌باشد. این پردازنده عملکرد فوق‌العاده‌ای به لطف ساختار 6 نانومتری را دارا است. همین موضوع موجب پردازش برنامه‌های گرافیکی سنگین شده. پردازنده اسنپ دراگون 778 جی در این گوشی از 8 هسته مجزا تولید شده. ترکیب آن‌ها با پردازنده گرافیکی Adreno 642L از پس اجرای هر برنامه و بازی سنگینی اجرا می‌کند. در ادامه این گوشی را با بازی‌های مختلف مورد تست و آزمایش قرار دادیم تا عملکرد و قدرت این گوشی را در شرایط سخت پردازشی مشاهده کنید.

بررسی دوربین گوشی A73 5G سامسونگ

گوشی‌های اقتصادی معمولاً از دوربین‌های متوسط بهره می‌برند. اما گلکسی a73 به دلیل دارا بودن لنز 108 مگاپیکسلی دیگر در دسته اقتصادی‌ها جای ندارد و به‌عنوان یک قاتل پرچمدار استفاده می‌شود. این گوشی دارای 4 حسگر قدرتمند است که شامل حسگر اصلی 108 مگاپیکسلی، حسگر 12 مگاپیکسل اولتراواید، حسگر 5 مگاپیکسل ماکرو و حسگر 5 مگاپیکسل تشخیص عمق امی‌باشد. حتما عکس‌ها در حالت HDR اتوماتیک و خاموش بودن AI، و فیلم‌برداری‌ها باکیفیت 1080 با نرخ 60 فریم انجام شود.

دوربین اصلی

دوربین اصلی

دوربین اصلی دارای سنسور 108 مگاپیکسلی، که جهت فعال‌کردن آن باید از تنظیمات دوربین اقدام نمایید. با کمک این حسگر می‌توانید عکس‌های باکیفیت‌تر و جزئیات بیشتری ثبت کنید. که برای استفاده در نمایشگرهای بزرگ‌تر و چاپ کردن عکس‌ها بسیار مناسب است، این عکس‌ها سایز و حجم بیشتری دارند. در حالت معمولی حسگر 12 مگاپیکسل فعال است و عملکرد آن هم قابل ‌قبول میباشد. وضوح تصاویر بالاست و رنگ‌ها به‌خوبی در عکس ثبت می‌شوند، در کنار این‌ها نویز تصاویر بسیار کم است و لرزش دست در عکس‌ها ثبت نمی‌شود.

دوربین اولترا واید

لنز اولتراواید از سنسور 12 مگاپیکسل تشکیل شده. نهایت تلاش خود را می‌کند تا گوشه تصویر را خمیده نکند و بتواند عکس‌های بدون نویزی ثبت کند. نویز تصاویر بسیار کم است و وضوح تصاویر بالاست، اما مقداری کنتراست تصاویر بالاست. در عکس‌های پر نور یا خیلی کم‌نور مشخص می‌شود، اگر در نور مناسب و متعادل عکاسی کنید عکس‌ها بدون نقص و درست هستند.

حسگر تشخیص عمق

حسگر تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی به‌تنهایی کاری از دستش بر نمی‌آید و به کمک سنسور اصلی عکس‌های پرتره ثبت می‌کند. عکس‌های ثبت شده توسط این سنسور بسیار عالی هستند. دوربین پرتره عالی عمل می‌کند و تاحدامکان سوژه را بدون نقص و دقیق از پس‌زمینه جدا می‌کند.

حالت شب دوربین اولتراواید گوشی A73

دوربین اولتراواید بدون حالت شب هیچ کیفیت و عملکردی را دارا نیست، چنانچه خواهان ثبت عکس‌های اولتراواید در شب هستید بهترمی‌باشد حالت night mode را روشن کنید تا دریچه دیافراگم باز شود و نور بیشتری جذب کند. در کل سنسور 12 مگاپیکسلی اولتراواید در شب  کاربرد چندانی ندارد و جزئیات و بهم ریختگی تصویر قابل‌دیدن نیست. گوشی a73 سامسونگ در بخش فیلم‌برداری بسیار خوب و قابل‌قبول عمل می‌کند. می‌توانید با رزولوشن 1080 با نرخ 60 فریم و 30 فریم بر ثانیه و با رزولوشن 4K و نرخ 30 فریم بر ثانیه فیلم‌برداری کنید. علاوه بر اینکه کیفیت ثبت تصویر در فیلم‌ برداری بسیار بالا است و به‌ خوبی روی سوژه دلخواه فوکوس میکند، دارای لرزش‌گیر بسیار قدرتمندی هم هست که باعث می‌شود لرزش دست در کیفیت تصویر هیچ تاثیری نداشته باشد.

باتری گوشی A73

باتری گوشی A73 5g

وقتی یک گوشی با صفحه نمایش بزرگ و روشن، همراه با یک پردازنده قدرتمند برای بازی و کاربردهای گرافیکی استفاده می‌شود، نیاز به یک منبع قدرتمند انرژی حس می‌شود تا به‌خوبی کار کند. گوشی گلکسی A73 از باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد. با استفاده از پردازنده بهینه اسنپ دراگون و صفحه نمایش کم‌مصرف LED، این گوشی به راحتی می‌تواند با یک شارژ تا یک روز کار متوسط روزانه را انجام دهد. به عنوان مثال، گشت و گذار در اینستاگرام و چت در پیام‌رسان‌ها مانند واتس‌اپ و تلگرام. البته مصرف باتری ممکن است به وضعیت و شرایط استفاده بستگی داشته باشد. به عنوان نمونه، استفاده از داده های سیار ممکن است باعث کاهش زودرس شارژ گوشی شود، اما اگر از شبکه وای‌فای استفاده کنید، می‌توانید تا آخر شب بدون نیاز به شارژ مجدد، از گوشی خود استفاده کنید.

پشتیبانی نشدن از شارژر 25 واتی‌

سامسونگ در نهایت تکنولوژی شارژ سریع خود را به سطح بالاتری رسانده است با معرفی Super Fast Charge با قدرت 25 وات، این قابلیت در گوشی گلکسی A73 به کار گرفته شده است تا بتوانید به سرعت باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی را شارژ نمایید. امیدواریم که سامسونگ در نظر داشته باشد که این فناوری را برای تمام گوشی‌های سری A ارائه دهد. اما وقتی که در جعبه گوشی شارژری موجود نباشد، ممکن است این موضوع کمی ناامیدکننده به نظر برسد.

کلام آخر

گوشی A73 سامسونگ یکی از بهترین گوشی‌های این شرکت که حرف‌های زیادی در بازارهای جهانی برای گفتن دارد. اما با تمام قابلیت‌ها و کیفیت‌های گفته شده کاربرانی که از این گوشی یا سایر گوشی‌های این شرکت استفاده می‌کنند گاهی اوقات با مشکلاتی مواجه می‌شوند. در هنگام مواجه با هر گونه مشکل سخت افزاری یا نرم افزاری می‌توانید به مرکز تعمیر موبایل 24 سامسونگ مراجه کنید که بهترین نمایندگی سامسونگ در تهران می‌باشد. 24 سامسونگ انواع خدمات تعمیر موبایل سامسونگ مانند تعمیر برد موبایل سامونگ، تعویض تاچ و ال سی دی موبایل سامسونگ، تعمیر دکمه گوشی سامسونگ و دیگر خدمات موجود را با بهترین کیفیت به شما ارائه می‌دهد.

گوشی سامسونگ A73

سبد خرید
فروشگاه
علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من